המרגל היהודי-אמריקאי ג'ונתן פולארד חגג היום (ראשון) את הסרת מגבלות התנועה שחלו עליו מאז יום שחרורו מהכלא לפני חמש שנים. בהודעה נרגשת שפרסם כתב פולארד כי הוא ואשתו מתכננים לעלות לישראל בתור "צעד אחרון לקראת החירות".

"לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות", פתח פולארד את דבריו והוסיף: "אסתר הגיעה אלי, חתכה את האזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה".

פולארד והאזיק שהוסר (צילום: הוועד למען פולארד)
פולארד והאזיק שהוסר (צילום: הוועד למען פולארד)

"היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת. כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד!", הודיע פולארד. בכך, אישר פולארד את כוונתו לעלות לישראל יחד עם אשתו, כעת כשהוסרו ההגבלות שכבלו אותו לארצות הברית.

פולארד ביקש להודות בשמו ובשם אשתו לכל האנשים שתמכו בו, מישראל ומארצות הברית, ושנלחמו עבורו לאורך השנים הארוכות בהן ישב בבית הכלא. פולארד הוסיף כי בשל מצבה הרפואי של אשתו, כרגע הם צריכים להישאר בארצות הברית, אך הם יעלו לארץ מתי שיתאפשר להם להבטיח את המשך הטיפול באסתר אשתו "תוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי ובבניית חיינו מחדש", כתב פולארד.

רגע הסרת האזיק האלקטורני  (צילום: הוועד למען פולארד)
רגע הסרת האזיק האלקטורני (צילום: הוועד למען פולארד)

האסיר המשוחרר הודה לרופאים שלטענתו הפכו למשפחה, אשר עושים כל מה שניתן על מנת להבטיח שהם יוכלו לעלות לישראל בצורה חלקה ככל האפשר. את מכתבו חתם פולארד במילים: "אנחנו אוהבים אתכם מאוד ושולחים חיבוק גדול לכולכם", כשהוא מתייחס לכל אותם אלו שתמכו בו בשנים האחרונות.