ראש ממשלת אתיופה, אבי אחמד, הציב הערב (ראשון) אולטימטום לאנשי התיגראי בצפון אתיופיה, לפיו עליהם להיכנע תוך 72 שעות. לדבריו של אחמד, אם לא יעמדו באולטימטום, יפתח הצבא האתיופי במתקפה כבדה על בירת המחוז מקלה.

"אנו דוחקים בכם להיכנע בתנאי שלום ב-72 השעות הקרובות, מכירים בכך שאתם לפני נקודת האל-חזור", אמר הערב אחמד בהודעתו, שפורסמה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. לפי שעה לא הושגה תגובת הצדדים הלוחמים מקרב התיגראי.

דובר צבא אתיופיה אמר מוקדם יותר הערב שכוחות הצבא צפויים להקיף בימים הקרובים את בירת המחוז מקלה, "ולהיערך לכניעתה הצבאית". חזית השחרור של בני התיגראי (TPLF) הודיעה שהיא מסרבת להיכנע ולוותר על שליטתה במחוז הצפוני. עוד נמסר מטעם ה-TPLF שאנשיה נערכים למצור מצד הצבא האתיופי וחופרים שוחות ברחבי העיר.

אזור הקרבות בצפון אתיופיה. צילום: רויטרס

כוחות הצבא האתיופי רשמו התקדמות משמעותית בימים האחרונים, תוך כיבוש כפרי וערי האזור. בין השאר נכבשה ביום שישי האחרון העיר ההיסטורית אקסום. המקומיים שנשארו באזור מדווחים על תקיפות אוויריות מסיביות מצד חיל האוויר האתיופי בעיר מקלה, הנמצאת על רמה גבוהה ומאכלסת למעלה מחצי מיליון בני אדם.

העימות המזוין בצפון אתיופיה החל ב-4 בנובמבר, והביא עד כה למותם של מאות ואף אלפי בני אדם, על פי הדיווחים השונים. בנוסף, למעלה מ-30,000 בני המקום נסו על נפשם ומצאו מקלט זמני במחנות פליטים ארעיים שהוקמו בסודאן, בסמוך לגבול עם אתיופיה.

בשבוע שעבר נרשמה הסלמה בעימות הפנים-אתיופי, כאשר כוחות ה-TPLF ירו טילים לכיוון אסמרה, בירת אריתראה. בכך התגבר החשש שאריתראה, שרק בשנתיים האחרונות כוננה יחסי שלום עם אתיופיה, לאחר שנים ארוכות של עימות בין המדינות, תתקוף אף היא את אזור התיגראי.