בעקבות חיסול פחריזאדה: ישראל העלתה היום (שבת) את רמת הכוננות בנציגויות ישראליות ברחבי העולם, בעקבות התגובות לחיסולו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית, פרופ' מוחסן פחריזאדה. כזכור, באיראן איימו בנקמה על החיסול, בסוריה כינו אותו "אקט של טרור" והזהירו כי הדבר עלול להגביר את המתיחות באזור, ואילו באיחוד האירופי גינו את ההתנקשות וכינו אותה "מעשה נפשע". 

לפי פרסום בחדשות 12, גורם ביון בכיר במערב אמר כי "החיסול הזה הוא ניצול הזדמנות אחרונה לפני כניסת ביידן לבית הלבן וחזרה להסכם הגרעין שיעניק חסינות לאיראנים. חיסולו של פחריזאדה זה השיא בתוכנית אסטרטגית ארוכה של ישראל לחבל בתוכנית הגרעין, וזה גריעת ידע ללא תחליף". 

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

בהודעה רשמית שהוציא האיחוד האירופי, נמסר כי "פקיד ממשל איראני וכמה אזרחים נהרגו בסדרת פיגועים אלימים. זהו מעשה נפשע והוא נוגד את עקרון הכבוד לזכויות האדם שהאיחוד האירופי מייצג". עוד נמסר בהודעת הארגון: "הנציג העליון מביע את תנחומיו לבני המשפחה של האנשים שנהרגו, תוך איחולי החלמה מהירה לכל אדם שנפגע. בתקופות לא ודאיות אלה, חשוב מתמיד כי כל הצדדים יישארו רגועים וימנעו הסלמה שאינה לטובת אף אחד".

בתוך כך, בגרמניה הצטרפו לאיחוד וגינו את האירוע. דובר משרד החוץ הגרמני גינה הזהיר כי ההתנקשות תחריף עוד יותר את המצב באזור. בהמשך דבריו קרא לצדדים "להימנע מצעדים שיובילו להסלמה נוספת". 

כזכור, איראן טענה במהלך הלילה באופן רשמי כי הישראלים עומדים מאחורי חיסולו של פרופ' מוחסן פח'ריזאדה, ראש תוכנית הגרעין של המדינה. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, "נשבע לנקום" על החיסול, ואמר כי "עבודתו המדעית והטכנית תימשך".

מספר שעות לפני כן, הנשיא האיראני חסן רוחאני האשים את ישראל בחיסול: "הידיים הרעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמם של שכירי החרב הציוניים". הוא הוסיף בהצהרה, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית באיראן, כי "ההתנקשות מראה עומק הייאוש של אויבנו ואת עומק שנאתם. החיסול לא יאט את העבודה של תוכנית הגרעין".