דובר הפרלמנט האיראני מוחמד בכר קליבאף פנה היום (שלישי) לאו"ם וטען כי השתיקה וחוסר המעש של הקהילה הבינלאומית בעניין חיסול ראש תוכנית הגרעין האיראנית, ד"ר מוחסן פחריזאדה, "מעודדת את הפושעים להמשיך את מהלכיהם הפליליים". הוא אף טען כי לאיראן שמורה הזכות להעניש את מבצעי החיסול, אותו היא מייחסת לישראל. 

"אין ספק שהרפובליקה האיסלאמית של איראן שומרת לעצמה את הזכות לפעול במסגרת עקרון ההגנה הלגיטימית כנגד פעולות טרור מאורגנות, ובוודאי פעולות טרור פליליות כאלו לא יתחמקו מעונש", איים הדובר האיראני במכתבו. "השתיקה וחוסר המעש מצד הקהילה הבינלאומית לנוכח פעולות הטרור האלו, מעודדת את המבצעים להמשיך בפשעים נגד האנושות ומאיימת על השלום האזורי והבינלאומי". 

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

"פעולת טרור זו התרחשה בזמן שפחריזאדה מילא תפקיד בולט בייצור ערכות האבחון הראשונות מתוצרת עצמית וחיסון נגד וירוס קורונה לאזרחים איראניים, כמו גם המאמצים הבינלאומיים לבלום את המחלה הקטלנית", נטען במכתב. "מראיות ראשוניות עולה כי מבצעי הפשע עומדים מאחורי רשימה ארוכה של חיסולים באזור המתוח הזה במערב אסיה ומעבר לה". 

"הפרלמנט האיראני רואה במעשה פלילי זה דוגמה מובהקת לטרור מאורגן, תוך הפרה בוטה של ​​עקרון הריבונות הלאומית של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, ומגנה אותו בתוקף", אמר והוסיף כי החיסול לא ישבש את "התפתחות המדע וההגנה" באיראן ואף ידרבן את העם האיראני לקדם אותה עוד.
כזכור, אתמול שר ההגנה האיראני העביר מסר מאיים לעבר ישראל: "לא נעצור את תוכנית הגרעין ואני אומר לאויב, בפקודת המנהיג העליון חמינאי, אנחנו נגיב". שר ההגנה של איראן אמר עוד כי הממשלה הכפילה את התקציב של מחלקת המחקר והחדשנות במשרד ההגנה, המחלקה שמוחסן פחריזאדה עמד בראשה.  
גם הנשיא האיראני חסן רוחאני האשים את ישראל בחיסול: "הידיים הרעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמם של שכירי החרב הציוניים". הוא הוסיף בהצהרה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "ההתנקשות מראה את עומק הייאוש של אויבנו ואת עומק שנאתם. החיסול לא יאט את העבודה של תוכנית הגרעין".