על פי דיווחים הערב (שלישי) באיראן שהוגדרו "רשמיים", חלק מהמעורבים בחיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פח'ריזאדה נתפסו ונעצרו. הדיווחים מתייחסים לדברים שאמר חוסין אמיר-עבדאללאיאן, יועץ ודובר בפרלמנט האיראני, לפיהם חלק מהמעורבים אכן נעצרו.

"לפחות חלק ממבצעי הרצח זוהו ונעצרו על ידי הרשויות באיראן", אמר עבדאללאיאן. "החקירה בעניינם נמשכת. יש מספר עצורים ואנו נוסיף ונעדכן בעניינם בהמשך".

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

הדיווח מגיע על רקע שורת דיווחים סותרים בתקשורת האיראנית וכן בכלי תקשורת זרים, על אופן ביצוע החיסול. ריבוי הדיווחים, שהציג שלל תרחישים לביצוע הפעולה, העלה ספקות בנוגע לאמינותם, ואף חיזק את החשד כי הגורמים הרשמיים באיראן בעצמם אינם בטוחים באשר להשתלשלות האירועים. 

בתחילה דווח כי שיירתו של פח'ריזאדה נעצרה בכביש בשל פיצוץ מטען חבלה, ובהמשך חוסל באמצעות חוליית מתנקשים. לאחר מכן פורסמו מספר דיווחים שונים, שטענו כי פח'ריזאדה חוסל באמצעים טכנולוגיים שונים מרחוק וללא מעורבות אדם מקרוב. בין הדיווחים הללו נמסר למשל כי אבי תכנית הגרעין האיראנית חוסל באמצעות לוויין שהופעל מרחוק - מה שלכאורה סותר את הדיווח על מעצרם של מעורבים בחיסול.

כזכור, בסמוך לחיסול פורסם דיווח שהתברר כשגוי, לפיו ארבעה מהמעורבים בחיסול נעצרו והובאו לחקירה.