ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש (חמישי) הצהרה מיוחדת המתייחסת להודעת הנשיא טראמפ, לפיה מרוקו הסכימה לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל. "בחג חנוכה זה אנו מביאים אור גדול מאוד למדינת ישראל ולאזרחיה. ראשית האור של החיסונים שיביאו סוף למגפה ועכשיו גם אור גדול נוסף של שלום. תמיד האמנתי בשלום הזה, תמיד פעלתי בשביל השלום הזה ועכשיו הוא מתממש לנגד עיננו", אמר בפתח דבריו. 

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

בהמשך ביקש נתניהו להודות לנשיא טראמפ על מאמציו הכבירים להביא שלום לישראל, כיוון שההסכמה מצידם הגיעה לאחר שהסכים להכיר בריבונותה על מערב הסהרה.  בנוסף הודה למלך מרוקו מוחמד השישי על רצונו לעשות שלום היסטורי. "ש קשרים עמוקים בין מרוקו וישראל, בין מרוקו והעם היהודי, במשך כל התקופה החדשה".

"הבסיס המוצק שיש לנו עם מרוקו מהווה את היסוד שעליו אנו בונים את השלום הזה, נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל ומרוקו ואח"כ נפעל במהירות האפשרית לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם קו טיסה ישיר, יהיה כאן שלום חם מאוד", הוסיף וסיכם: "בחג החנוכה הזה אני יכול להגיד שיש לנו אהבה והיא תנצח, יש לנו שלום והוא כבר מנצח". 

כזכור, מרוקו היא המדינה הערבית הרביעית שתכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, לאחר איחוד האמירויות, בחריין וסודן. "פריצת דרך היסטורית נוספת היום! שני חברינו הנהדרים, ישראל וממלכת מרוקו, הסכימו ליחסים דיפלומטיים מלאים. פריצת דרך אדירה לשלום במזרח התיכון!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לפי הדיווחים, ההסכם יכלול הקמת שגרירויות ברבאט ובתל אביב וכן שיתופי פעולה כלכליים. 

טראמפ ביסס את ההסכם בשיחת טלפון עם מלך מרוקו, מוחמד השישי, כך סיפר בכיר אמריקאי. כאמור, כחלק מההסכם, טראמפ הסכים להכיר בריבונותה של מרוקו באזור מערב הסהרה, שבמשך עשורים מתקיים בו סכסוך טריטוריאלי בין מרוקו לבין "חזית פוליסריו" הנתמכת על ידי אלג'יר, תנועה המבקשת להקים מדינה עצמאית בשטח זה. הבית הלבן דחק בצדדים המעורבים בסכסוך להשתתף בשיחות ללא עיכוב, תוך שימוש בתוכנית האוטונומיה של מרוקו כמסגרת.