ארצות הברית מנהלת משא ומתן למכירה של לפחות ארבעה מל"טים גדולים ומתקדמים למרוקו ואף צפויה לדון בעסקה עם חברי הקונגרס בימים הקרובים, כך דיווחו הערב (חמישי) ברויטרס, על פי שלושה גורמים אמריקאים הבקיאים בנושא.

למרות שמחלקת המדינה אישרה את מכירת המל"טים, עדיין לא ברור אם התקבל אישור למכור מל"טים חמושים למרוקו. ההצעה עשויה להתקבל בקונגרס כבר מחר (שישי), וחבריה יכולים לדחות את העסקה, אך לפיו גורם המעורה בפרטים הדבר נמצא בסבירות נמוכה. ארבעת המל"טים של SeaQuardian MQ-9B יכולים להגיע עד 11,100 ק"מ ויכולים לסקור שטחי ים ומדבר ענקיים. 

המקורות לא ציינו אם העסקה, שמתנהלת כבר מספר חודשים, קשורה בדרך כלשהי להסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, המתווך כאמור בסיוע ארה"ב, אך יש לציין כי גם לאחר הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל, נודע כי ארה"ב מנהלת מול האמירתיים עסקת רכש גדולה של מטוסי ה-F-35.

בנוסף, לפני שנחתם הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, דווח כי עסקת הנשק הגדולה בין וושינגטון לאבו דאבי הייתה תנאי לחתימה, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לה ללא עדכון הדרג הביטחוני. 

אמש אישר הסנאט האמריקאי ברוב של 50 נגד 46 את ביצוע מכירת מטוסי ה-F-35, המטוסים ללא טייס ויתר הנשק המתקדם לאיחוד האמירויות. ההצבעה נערכה לאחר הצעת חוק שעברה בשבוע שעבר בבית הנבחרים בקריאה לעצור את הליך המכירה, מתוך חשש לעליונות הצבאית בישראל. בבית הלבן אמרו כי העסקה תומכת במדיניות החוץ האמריקאית ויעדי הביטחון הלאומי, משום שהוא מאפשר לאיחוד האמירויות להרתיע את התוקפנות האיראנית".