לאחר שנבחר אתמול באופן רשמי לנשיאות ארה"ב, הודיע היום (שלישי) ג'ו ביידן על המשך המינויים בממשלו החדש. הערב הודיע הנשיא הנבחר על מינויו של פיט בוטג'ג' לתפקיד שר התחבורה החדש.

בוטג'ג' בן ה-38 שירת כשמונה חודשים כקצין מודיעין באפגיסטן, והתמודד מול ביידן על המועמדות לנשיאות במערכת ההבחירות האחרונות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בוטג'ג' משתייך לאגף הפרו ישראלי במפלגה הדמוקרטית.

בוטג'ג' מצטרף ליתר בכירי הממשל שכבר מונו: אנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה, ג'נט ילן תהיה שרת האוצר, לויד אוסטין יהיה שר ההגנה, אלחנדרו מיורקאס יהיה השר לביטחון המולדת, חבייר בקרה יהיה שר הבריאות, טום וילסאק יהיה שר החקלאות, מרסיה פאדג' תהיה השרה האחראית על פיתוח עירוני ואילו דניס מקדהאנה יהיה השר לענייני וותיקי הצבא האמריקאי.

מינויי בכירי הממשל מצטרפים לשורת מינויים נוספת של בכירי קהיליית המודיעין והביטחון האמריקאית, וכן בכירי הסגל הדיפלומטי. בנוסף, הושלמה הרכבתם של הסגלים האישיים של הנשיא ג'ו ביידן, סגנית הנשיא קאמלה האריס וכן של האישה הראשונה, ג'יל ביידן.

על רקע סירובו של הנשיא טראמפ להכיר בתוצאות הבחירות, התייחס הערב מיץ' מקונל, מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט לראשונה לבחירתו של ביידן. בשיחה עם כתבים אמר מקונל כי יש "להיערך לקראת המעבר לממשל החדש". 

לאחר  דבריו של מקונל פנתה לכתבים דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, ודחתה את דבריו של מקונל. לדבריו של מקנאני, "טראמפ עדיין מעורב באופן משמעותי באתגרים החוקיים שנגרמו בבחירות 2020". כאמור, דברים אלו מגיעים לאחר ניצחונו אתמול של ג'ו ביידן בבחירות הרשמיות בקרב 538 האלקטורים.