שני גברים בבריטניה הואשמו היום (שני) בהריגתם של 39 מהגרים וייטנאמים שנחנקו למוות בתוך קרון משאיות אטום בו הטמפרטורה זינקה לכמעט 40 מעלות. ג'ורג' ניקה, בן 43, ונהג המשאית אימון הריסון, בן 23 מצפון אירלנד, עלולים להישפט למאסר עולם לאחר הרשעתם. חבר המושבעים, שדן כמעט 23 שעות, הרשיע אותם גם בחלקם במבצע הברחת בני אדם נרחב יותר, עם אשמים נוספים.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר איתרה משטרת אסקס באנגליה את המשאית ועצרה את החשודים בפרשה. מפקד משטרת אסקס, אנדרו מרינר, אמר: זה אירוע טרגי, בו אנשים רבים איבדו את חייהם. החקירה שלנו בעיצומה בניסיון להבין מה קרה", אולם הוא הוסיף כי הוא מצפה לתהליך ארוך. "עצרנו את הנהג בחשד לקשר לתקרית". האזור נסגר לציבור, וקצין המשטרה אמר כי הוא מעריך שהדבר יפריע להתנהלות העסקים במקום. אנחנו נפעל על מנת שההפרעה תהיה מינימלית", הוסיף.

גופות המהגרים - 28 גברים, שמונה נשים ושלושה ילדים בגילאי 15-44 - נמצאו "ארוזות" היטב בתוך מכלים אטומים. על פי כתב האישום, הקרבנות נחנקו למוות כאשר עלתה הטמפרטורה בו. 

הכנופיה שעומדת מאחורי המשלוח הבלתי חוקי פעלה להשגת רווחים של יותר ממיליון ליש"ט בחודש בלבד, והציעה שירות "VIP" למהגרים וייטנאמים שנאספו בבלגיה ובצרפת. פסק הדין מביא את המספר הכולל של האנשים שהורשעו בפרשה לשמונה, כולל מנהל מבצע הסחר.

העונש המקסימלי על הברחות אנשים הוא 14 שנות מאסר, כאשר עבירת ההריגה יכולה להגיע למאסר עולם. המושבעים שמעו במהלך הדיונים כי הקרבנות נאטמו בפנים למשך 12 שעות לפחות, כאשר המכולה נשלחה מזברוג', בלגיה, לפורפליט באסקס שבבריטניה.

התביעה טענה כי הפחמן הדו חמצני בתוך הקרון הגיע לסף הרעיל שלו כשלוש שעות לפני פתיחת הדלתות. במהלך הרגעים האחרונים המחרידים שלהם, כמה מהמהגרים הלכודים ניסו להכות את דרכם החוצה עם מוט, בעוד אחרים השתמשו בטלפונים שלהם כדי לכתוב הודעות קורעות לב לאהובים.