סוף שנה של התגברות התקריות האנטישמיות באירופה, תוך כדי האשמת היהודים באחריות למגיפה ובטענה שעשו זאת כדי להעלות את רווחי חברות התרופות. בשבוע האחרון דווח על ארבעה אירועים אנטישמיים ברחבי היבשת, ובראשם השחתת בית כנסת בפאתי מדריד ביום חמישי.

בבולגריה הושחת באותו יום בית הכנסת העתיק "ציון" שעודנו פעיל בעיירה פלובדיב. על שער הכניסה למקום רוססה הכתובת "שחררו את פלסטין. ישראל=נאצים", בחתימת אנטיפה (אנטיפשיסטים) בולגריה.

בגרמניה נרשמו שני אירועים אנטישמיים - ביום שלישי נותץ חלק מהמצבה לזכר קורבנות פיגוע הירי בהאלה שהוקמה ליד בית הכנסת, על פי הודעת הקהילה היהודית המקומית, נעשה אף ניסיון להצית את דגל ישראל במקום. ביום שני שעבר נגרם נזק למבנה בתוך בית הקברות היהודי של העיירה קרומבאך בדרום גרמניה. בכל האירועים לא דווח על עצורים.

בצרפת, פרט לקמפיין האנטישמי והניאו־נאצי נגד סגנית מיס צרפת שהודיעה כי אביה ישראלי, פגעה ההסתה באינטרנט גם באישים יהודים אחרים, בתוכם עיתונאים כמו אליזבט לוי, עורכת כתב העת "קוזר".

בטולוז, שהייתה זירת רצח הילדים היהודים בבית ספר מקומי, השתמשה תנועת החרם נגד ישראל בלוחות הפרסום של חברת ז'אן ז'אק דקו כדי לפרסם כרזות אנטי־ישראליות ופרו־פלשתיניות. ארבעה אנשים שתקפו וגרמו נזקים למכונית ובה בני משפחה שהשמיעו שירי פורים מצפון לפריז - שוחררו ממעצר.