סטאנלי, אביו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וחבר לשעבר בפרלמנט האירופי, הודיע היום (חמישי) בתכנית רדיו צרפתית, כי בכוונתו להגיש בקשה לקבלת אזרחות צרפתית בשל שורשיו המשפחתיים. זאת כאמור, כאשר במשאל עם שנערך ב-2016, הוא הצביע בעד הישארות בריטניה בגוש.

ג'ונסון האב סיפר לשדרן בשפה הצרפתית: "אם אני מבין נכון, אני צרפתי – אימי נולד בצרפת, אמה הייתה צרפתיה לחלוטין, כפי שהיה סבה. לכן עבורי, זה אומר להשיב את מה ששייך לי, וזה משמח אותי מאוד". הוא הוסיף: "תמיד אהיה אירופאי, זה בטוח. לא ניתן לומר לאזרחי בריטניה – 'אתם לא אירופאים'", אמר ג'ונסון האב, והוסיף: "קשרינו עם האיחוד הם חשובים". 

הברקזיט (צילום: רויטרס)
הברקזיט (צילום: רויטרס)


ג'ונסון הבן, היה הפנים לקמפיין נטישת האיחוד האירופי (הברקזיט) במשאל העם בשנת 2016. הוא הסביר כי לדעתו, בריטניה יכולה "לשגשג בעוצמה" כשתהפוך ריבונית לחלוטין, מוץ לאיחוד האירופי שלטענתו, סובל מבירוקרטיה רבה מדי. 

כאמור, לפני כשבוע הושג הסכם סחר לפרישת בריטניה מהאיחוד, אך ראש הממשלה הזכיר: "זהו לא סופה של בריטניה כמדינת אירופית. במובנים רבים, אנו תמצית הציביליזציה האירופית, ונמשיך להיות כאלה".  כמו כן, הלילה צפויה לחול באופן רשמי ההתנתקות מן האיחוד.