חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, נשא הערב (ראשון) נאום מיוחד לציון שנה לחיסולם של קאסם סולימאני ואבו-מהדי אל-מהנדס, מפקד גיס קודס של משמרות המהפכה וסגן מפקד ארגון 'אל-חשד א-שעבי'. בתוך כך, לפני מספר שעות הסתיים אירוע בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם בבגדד לזכר השניים.

במרבית נאומו עסק נסראללה בהעלאת זיכרונות מחבריו הטובים שחוסלו, אך לצד זאת הביע התייחסות מסוימת לישראל. בין השאר הזכיר נסראללה גם את חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פח'ריזאדה, ב-27 בנובמבר.

זירת החיסול של קאסם סולימאני. צילום: רשתות ערביות

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי איראן לא תבקש מאף מדינה הנאמנה לה להגיב על מותו של קאסם סולימאני: "היא לא תדרוש מהן דבר, כשהיא תחליט להגיב צבאית או ביטחונית, היא תעשה זאת, באופן שיתאים לחיסול", אמר. עוד הוא הוסיף: "אני רוצה שתדעו - איראן חזקה, ולא זקוקה לא לחבריה ולבנות בריתה, היא תגיב במקום, בזמן ובאופן שבו תרצה".

נסראללה הדגיש כי כל האזור נכנס למצב של מתיחות גבוהה לאחר החיסולים של שני הבכירים האיראניים ואמר כי הוא "מאשר שחיזבאללה תפעל לשמר את מצב המתיחות הזה". עוד הוא אמר כי איראן מעולם לא הפסיקה לדאוג ללבנון ולתמוך בה במאבקה נגד ישראל.

על חיסול סולימאני אמר נסראללה: "מותו היה מכה קשה לכל ציר ההתנגדות, אך הוא הצליח להתגבר על זה בהצלחה. ארה"ב חשבו שהחיסול יפיל את כל הציר ההתנגדות והתבדו. מי שחושב שרציחות ומכוניות תופת יחלישו אותנו משלה את עצמו".

ביום חמישי האחרון נשא נסראללה נאום ארוך לרגל סוף השנה ובו התייחס להסכמי נירמול היחסים שחתמה ישראל לאחרונה עם מדינות ערב ואמר: "מסיכות ההונאה נפלו, המתחסדים יצאו מהשורות והותירו אותן נקיות. תודה לאל, האמת הנסתרת הוכרזה ברבים".