בית המשפט הבריטי קבע היום (שני) שמייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', לא יוסגר לארה"ב. כזכור, אסאנג' היה אמור להתמודד עם האשמות בעבירה על חוק ריגול וקשירת קשר לפריצה למחשבים ממשלתיים במדינה. השופטת הבריטית, ונסה בראייצר, סירבה להסגירו לארה"ב, לשיטתה, מהחשש שהוא עלול להתאבד.

התביעה בארצות הברית עדכנה כי תגיש ערעור על ההחלטה. עורך דינו של אסאנג', אדוארד פיצג'רלד, אמר כי יחתום עבורו על ערבות, בהתאם לערעור.

כידוע, ויקיליקס הוא אתר אינטרנט שהוקם ב-2007, ובו מוצגות ידיעות שהולדפו למערכת האתר בעילום שם, זאת למרות מגבלות צנזורה, סיווג בטחוני או הגנת הפרטיות. זכורה במיוחד חשיפתם של אלפי מסמכים שהודלפו מסוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, בהם גם כל יכולות הפריצה הדיגיטלית של הארגון וכלי הנשק הדיגטליים שברשותו.

אסאנג' נעצר באפריל 2019 בעת ששהה בתוך שגרירות אקוודור בלונדון. העיתונאי האוסטרלי נכנס לשגרירות ב-2012 לאחר ששוחרר בערבות, בעקבות תלונה על תקיפה מינית שהוגשה נגדו בשוודיה. באותה עת, אסאנג' טען שאם יוסגר לשוודיה, הוא עלול להיעצר בגין חשיפת מאות אלפי מסמכים דיפלומטיים באתר שלו.  

כמו כן, הפעילה אשר עבדה עם אסאנג', צ'לסי מאנינג נידונה ל-35 שנות מאסר עקב הדלפות מידע, ופגיעה בביטחון הלאומי האמריקאי. במהלך מאסרה, היא עברה שינוי מין והשתחררה לאחר שמונה שנים בלבד, כשנשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, קיצר את עונשה.