צבא איראן צפוי להתחיל מחר (שלישי) בתרגיל צבאי מיוחד לשיפור יכולות הכטב"מים והרחפנים שברשותו, כך מתפרסם היום בסוכנויות הידיעות באיראן. רחפנים נמצאים בשימוש כל זרועות הצבא האיראני, לרבות זרוע היבשה, חיל הים וחיל האוויר. 

הרחפנים הצבאיים ממלאים תפקידי תקיפה, צילום, פיקוח ואפילו קיימת יחידה של רחפנים "מתאבדים" שנועדו לתקוף מטרות שונות בפגיעה ישירה. באיראן מצפים לתרגיל בהיקף גדול שיבחן וישפר את כלל יכולות הצבא בתחום כלי הטייס הזעירים. 

נתניהו מזהיר מפני איראן גרעינית באזכרה לדוד בן גוריון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

בתוך כך, היום תפסו כלי שיט מחיל הים האיראני מכלית גדולה הנושאת עליה את דגלה של דרום קוריאה. על פי הדיווחים, מכילה אניית המשא כ-7,200 טון של אתנול. על הספינה נמצאים אנשי צוות מדרום קוריאה, אינדונזיה, מיאנמר ווייטנאם. לאחר התפיסה ליוו כלי השיט האיראנים את המכלית לנמל בעיר בנדר עבאס.

משרד החוץ האיראני פרסם כי בתמורה לשחרור המכלית, אשר על פי ההערכות שייכת לגורמים באיחוד האמירויות, הם דורשים כשבעה מיליארד דולר הנמצאים בחשבונות בנק איראנים בדרום קוריאה, אשר "הוקפאו" בעקבות הסנקציות האמריקאיות על איראן. 

בנוסף, מוקדם יותר היום דווח כי נושאת המטוסים האמריקאית "נימיץ" קיבלה הוראה ישירה מהפנטגון להישאר לפי שעה במי המפרץ הערבי. בשבועות האחרונים דווח כי הספינה נשלחה לאזור במטרה לשדר לאיראן מסרים מאיימים, על רקע החשש מתקיפה של הנשיא טראמפ בימיו האחרונים בתפקיד והגברת המתיחות באזור לקראת ציון יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני. לפני מספר ימים דווח כי נושאת המטוסים "נימיץ" קיבלה הוראה לעזוב את האזור אולם כאמור לפי שעה היא צפויה להישאר בו.

כזכור, היום גם הודיעה איראן על הגדלת שיעור האורניום המועשר בכורי המדינה לרמה של 20%. בשעות הערב אישרו גורמים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את הדברים ואמרו כי אכן התקבלו אינדיקציות לכך. כזכור, שיעור העשרת האורניום שהותר לאיראן בהסכם הגרעין עליו חתמה בשנת 2015 עם ממשל אובמה הוא 3.67%. בשנת 2018 נסוג הנשיא טראמפ מההסכם, ומאז ניכר כי כמות האורניום שמעשירים האיראנים גדלה באופן משמעותי. 

ב-20 בינואר צפוי הנשיא הנבחר של ארה"ב להיכנס לבית הלבן, לאחר שהצהיר כי בכוונתו לשוב להסכים הגרעין עם איראן, ואף להשיג הסכם גרעין "משופר". לא מן הנמנע שכל המהלכים האיראנים בתקופה האחרונה נובעים מהרצון לנסות ולקבוע עבור ביידן עובדות בשטח, עוד בטרם נכנס לתפקידו.