המהומות שפרצו אמש (רביעי) בארצות הברית סביב ההכרזה על ניצחונו של הנשיא הנבחר – ג'ו ביידן בקונגרס האמריקאי בגבעת הקפיטול, עוררו תגובות ממנהיגי העולם. כאמור, חברי הקונגרס התכנסו לאשר את הניצחון, אך הדיון הופסק לאחר שתומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ פרצו למתחם הקונגרס והתעמתו עם כוחות המשטרה במקום. כמו כן, דווח על נפגעים במקום.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ גינה את האירוע: "התמונות מוושינגטון פוצעות את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה. לא האמנתי שאראה תמונות כאלו בדמוקרטיה החזקה בעולם. זוהי הוכחה לכך שלפני היריבות הפוליטית, עלינו להסכים על כללי המשחק: שמירה על שלטון החוק, כיבוד הליכים דמוקרטיים ושיח מכבד. אני מקווה שהאירוע המחריד יגיע לסיומו בהקדם, וללא נפגעים בנפש".



יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מזועזע מהתמונות בארצות הברית. ליבי עם חבריי מוושינגטון הערב, אני מקווה שהסדר ישוב במהרה וחילופי הכוחות יסתיימו. אמריקה צריכה לחזור להוות דוגמא לכל הדמוקרטים בעולם".

I’m deeply saddened and shocked by the images from the United States. My thoughts are with all my friends in Washington tonight. We hope to see order restored and the transition of power completed. America needs to go back to being a role model for democracies across the world.

— יאיר לפיד - Yair Lapid (@yairlapid) January 6, 2021

ציפי לבני התייחסה לאירוע גם כן בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה: "טרוף מה שקורה עכשיו בארה״ב, אבל הטובים ניצחו בבחירות דמוקרטיות והאלימות הבלתי נתפסת של המון מוסת תשאר אפיזודה נוראית אבל הסטוריה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ הצטרף גם הוא לגינוי האירועים בוושינגטון וכתב: "זה מה שקורה כשמסיתים, מפיצים פייק ניוז, ומבזים את הדמוקרטיה. אפילו כשטראמפ מבקש מהמפגינים ללכת הביתה, הוא חוזר על השקרים הבוטים שלו ומסרב להכיר בתבוסתו המוחצת. אדם נתעב. בושה שאיש כמוהו הגיע לבית הלבן. עוד שבועיים זה נגמר".

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, התייחס לדבריו של הנשיא הנבחר ביידן, שאמר כי "מדובר במספר קטן של קיצוניים" וחיזק אותו: "כוחה של הדמוקרטיה האמריקאית יגבר על הקיצוניים".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הביע את תנחומיו באשר למהומות בוושינגטון ואמר: "אנו מודאגים ועוקבים אחר המתרחש דקה אחר דקה. אני חושב שהמוסדות הדמוקרטים בארצות הברית הם חזקים, ואני מקווה שהמצב יחזור לקדמותו במהרה".

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, כינה את האירוע "סצינה מבישה". הוא הוסיף: "ארצות הברית דוגלת בדמוקרטיה בעולם, על כן זה חיוני שהחלפת השלטון תעשה בצורה שקטה ומסודרת". שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן אמר: "האלימות נגד החוק האמריקאי מבטאת מתקפה מצערת על הדמוקרטיה".

המזכיר הכללי של נאט"ו, ינס סטולטנברג, הביע את תדהמתו לאור המהומות וקרא: "יש לכבד את תוצאות הבחירות". גם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס,ש גינה את המהומות ואמר: "אויבי הדמוקרטיה יתענגו על המראות הנוראיים האלו מוושינגטון".