לאחר העימותים הקשים הלילה (חמישי) בוושינגטון, בכירים בממשל האמריקאי קוראים לסגן הנשיא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 בחוקה ובעצם להביא להדחתו המידית של הנשיא טראמפ. על פי אותו תיקון, סגן הנשיא יכול לפעול להעברת סמכויות הנשיא אליו, במקרה "שנבצר מהנשיא להמשיך לשלוט באופן ארעי". 

"אפילו בסרטון שפרסם אתמול הנשיא נראה כי הוא אינו יציב מבחינה נפשית ואינו מוכן לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות. ניכר כי הוא מוכן ומעוניין להמשיך להסית לאלימות", אמרו בכירים בוושינגטון על המצב.

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"

בתוך כך, בכירים בממשל הודיעו על התפטרותם או כי הם שוקלים להתפטר מהתפקיד בשל המהומות וחוסר שביעות רצונם מהתנהלותו של הנשיא בסדרת האירועים האחרונים. מאט פוינגר, סגן היועץ לביטחון לאומי הודיע על התפטרותו הבוקר. מוקדם יותר, סטפני גרישם, לשעבר מזכירת הדוברות והתקשורת בבית הלבן ועד אתמול ראש הצוות של האישה הראשונה מלאניה טראמפ, הודיעה על התפטרותה מהתפקיד. גם אנה כריסטינה ריקטה, אחראית הפעלת המדיה החברתית בבית הלבן, התפטרה מתפקידה. השתיים נחשבות לחברות ותיקות למדי בצוותו של הנשיא טראמפ. אליהן הצטרפה גם שרה מתיוס, בכירה נוספת במערך התקשורת בבית הלבן.

יחידות הימ"מ של ה-FBI בקפיטול (קרדיט: רשתות חברתיות)

היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין  וסגן ראש הצוות של הנשיא כריס לידל שוקלים גם כן את התפטרותם. אתמול בערב גיבה אובראיין באופן חריג את סגן הנשיא פנס, נגד עמדתו של הנשיא, והודיע כי סגן הנשיא פנס "ממשיך לפעול בשיקול דעת, כמו שעשה כחבר קונגרס בשעתו ב-9/11". השלושה טרם הגיבו לפרסומים.