גיל תמרי, שליח חדשות 13 לארצות הברית שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על אירועי הלילה בארצות הברית, ואמר כי "הקונגרס האמריקאי חזר לפעול, צריך לציין שהלשכות עדיין מושחתות, יש הריסות שעדיין לא פונו בעקבות אותה פריצה ואותם אנשים פורעי חוק שנכנסו - אותו אספסוף תומך טראמפ, שהוסת על ידי הנשיא דקות קודם לכן, ובמצוותו עלה על גבעת הקפיטול ופרץ לדיונים".  

"הדיון בקונגרס יימשך כל הלילה עד לרגע בו ייצא עשן לבן ותאושר הנשיאות של ג'ו ביידן ושל קמלה האריס", הסביר ב-103FM, "והדברים מתאפשרים, מכיוון שמרבית הרפובליקנים הסירו את ההתנגדויות שיש להם. ההליך צפוי להימשך עוד מספר שעות, אך בסופו לא יהיה ספק מי נבחר להיות נשיא ארה"ב".

תמרי הוסיף: "בתוך כך, אנו גם מדווחים על מצב נפשי מאוד קשה של טראמפ, שהוא נמצא במצב פסיכוטי, לא יודע מה קורה מימינו ומשמאלו ושהדבר היחיד שמעניין אותו בצורה אובססיבית זה הניצחון שלו בבחירות, הוא משוכנע שניצח". לדבריו, עד כדי כך הדברים חמורים, כך שחברי קבינט של טראמפ החלו לערער באפשרות להדיח אותו מכיוון שלדעתם ייתכן שהוא במצב בו הוא לא מסוגל למלא את תפקידו והוא בסכנה לדמוקרטיה האמריקאית. "אני חושב שהסיכויים לכך כמעט אפס, אך אם כן מייק פנס יהיה הנשיא עד ה-20 לחודש, וביידן יושבע במקומו. לא ייאמן שאנו מדברים על תסריטים כאלה".  

"מאות צובאים על הדלתות בשני הכיוונים בו זמנית ושוברים חלונות, נכנסים פנימה בהמוניהם והדלת נפרצת. הם התחילו לרדוף אחרי השוטרים של הקפיטול שהפכו מרודפים לנרדפים. חברי הקונגרס נקראים להתבצר ולתפוס מחסה מפני אותם פורעים שמצטלמים על רצפת בית הנבחרים והקונגרס", תיאר תמרי.

לדבריו, כל הדברים מתרחשים בשם ניצחונו הפיקטיבי של טראמפ, וזה קורה מהסתה. "מדברים על יום שבר של הדמוקרטיה האמריקאי וצריך לשול איך הגענו אליו", הסביר העיתונאי, "אחרי ארבע שנים רצופות שקרים מצדו של נשיא שהאכיל את צאן מרעיתו רק בכזבים. כשהם נתקלים במציאות קשה להם לקבל אותה. מציאות לחוד ואמונה לחוד".

תמרי ציין כי "מכיוון שטראמפ לא תיפקד, פנס לקח את הסמכויות לידיו הוא התקשר לפנטגון והורה לו לשלוח מיד את חיילי המשמר הלאומי. למעשה, הוא התנער לחלוטין מטראמפ ביום הזה. ברגע שהבנתי את רמת הקיטוב וחוסר הקבלה של המציאות שקיימת בוושינגטון בקרב קומץ מהרפובליקנים, מספיק שסוגדים לטראמפ ולא חשוב מה הוא אומר ועושה".

מייק פנס במהלך ההצבעה בקונגרס (צילום: Win McNamee/Getty Images)
מייק פנס במהלך ההצבעה בקונגרס (צילום: Win McNamee/Getty Images)

הוא הסביר: "טראמפ מכתיב את האמת ואת המציאות, למרות שבין המציאות לאמת אין קשר, ואותם אנשים מוכנים ללכת בשבילו באש ובמים ומוסתים על בסיס קבוע על ידי כלי תקשורת שמוסתים על ידי טראמפ". תמרי סיכם: "חשבתי שיכול להיות תסריט שהבחירות יסתיימו באירועי דמים, שלא הולכות לעבור בשקט כי יש נשיא שמערער את התהליך הדמוקרטי ומותח את גבולות הדמוקרטיה עד לשיא".