מנכ''ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרבג הודיע היום (חמישי) כי לאור האירועים שהתחוללו הלילה בוושינגטון, בהם תומכי הנשיא דונלד טראמפ פרצו לבניין הפנטגון, חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של הנשיא טראמפ ייחסמו לתקופה בלתי מוגבלת, ולפחות לשבועיים הקרובים עד להחלפתו על ידי ג'ו ביידן.

"האירועים ביממה האחרונה הראו כי הנשיא טראמפ מתכוון להשתמש בזמן שנותר לו בתפקיד כדי לחתור תחת החלפת השלטון אל הנשיא הנבחר ביידן", רשם צוקרבג בעמוד הרשמי שלו ברשת החברתית. לדבריו, החלטתו של טראמפ להשתמש בפלטפורמה שניתנה לו על מנת לסלוח להמונים במקום לגנות אותם על מעשיהם, גרמה ובצדק לרבים בארה''ב לחוש אי נוחות.

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

"הסרנו את הצהרותיו של הנשיא מאתמול בגלל שאנו חושבים שהאפקט שלהן, כמו גם למשמעות שייחסנו להם, היו עלולים לגרום למעשי אלימות נוספים", המשיך מנכ''ל פייסבוק שציין כי בעקבות אישור בחירתו של ביידן ביידן הקונגרס, מה שצריך להיות בסדר העדיפויות כרגע הוא שמירה על השקט בשבועיים הקרובים עד להשלמת תהליך החלפת השלטון.

צוקרברג טען כי בשנים האחרונות ניתנה לטראמפ האפשרות להשתמש באופן רציף בפלטפורמה, למעט במקרים בהם מילותיו הפרו את חוקי הקהילה שהגדירה פייסבוק. "עשינו זאת מתוך אמונה כי לציבור יש את הזכות המלאה להיות חשופים לנאומים פוליטיים, גם אם הם שנויים במחלקות, אך התוכן הנוכחי שפרסם הנשיא הוא שונה לחלוטין. טראמפ הסית את תומכיו לאלימות נגד ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי", כתב מייסד הרשת החברתית.

"אנחנו מאמינים כי לאפשר לטראמפ להמשיך להשתמש בפייסבוק יהווה סיכון גדול מדי בתקופה הנוכחית. לכן, אנחנו מאריכים את החסימה של עמודיו של טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם לצמיתות, ולכל הפחות לשבועיים הקרובים עד להשלמת החלפת השלטון", סיכם צוקרברג את הודעתו.