נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, תקף היום (שישי) את הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, לאחר שזה הודיע על כוונתו שלא להגיע לטקס ההשבעה שיתקיים בעוד כשבועיים. זאת, על אף ההכרה בהפסד הבחירות וההבטחה כי יעביר את המקל בצורה חלקה. "טראמפ אינו כשיר עוד לשרת. אי ההגעה שלו היא דבר טוב". מאוחר יותר נחשף מסמך טיוטה של הקונגרס המבקש להדיח את טראמפ. "לכל מי ששאל, אני לא עומד להגיע להשבעה ב-20 בינואר", כתב טראמפ בטוויטר.  

זמן קצר קודם לכן, ציין ביידן כי האמין במשך זמן רב שהנשיא טראמפ אינו כשיר לתפקיד, אך על הקונגרס להחליט על הדחתו לאחר המהומות בקפיטול ביום רביעי האחרון. "מה שהקונגרס מחליט לעשות זה שלו, אבל אנחנו נצטרך להיות מוכנים לפגוע בקרקע" אמר והוסיף: "לעומת זאת, אנחנו מברכים את פניו של פנס". בטיוטת המכתב צויין כי טראמפ מואשם בהסתה להתקוממות ובביצוע פשעים חמורים והפרות, ועל כן מבקש הקונגרס להדיח אותו מתפקידו. 

בתוך כך, ובתגובה לציוציו של טראמפ בימים האחרונים שהובילו למהומות הגדולות בוושינגטון, הודיעה יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פילוסי כי שוחחה עם יו"ר המטות המשולבים בדבר נקיטת אמצעי זהירות מפניו, בכדי להבטיח כי טראמפ לא יוכל ליזום פעולות איבה או להורות על מתקפה גרעינית בשבועיים שנותרו לו בתפקיד: "מצבו המעורער של הנשיא לא יכול להיות מסוכן יותר, ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על העם האמריקני מפני המתקפה הלא מאוזנת שלו על מדינתנו ועל הדמוקרטיה שלנו".

מאוחר יותר, בראיון ברשת CNN אמרה כי היא מעדיפה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יתפטר מתפקידו כבר עכשיו או שיופעל התיקון ה-25 לחוקה, לפיו סגן הנשיא ושרי הקבינט מכריזים כי הנשיא אינו כשיר למלא את התפקיד. עם זאת, ציינה כי הפעם יש תמיכה רחבה בקרב הדמוקרטים להדחה מהפעם הקודמת שבה ניסו להפעיל מהלך זה על טראמפ.
 
כזכור, ביום המהומות וההסתערות על הקפיטול, פרצו תומכי טראמפ למשרדה של פלוסי והשחיתו את השלט עם שמה שהיה על דלת משרדה. יועציה של פלוסי סיפרו כי המתפרעים ניפצו מראה גדולה במשרדה והשאירו פתק על שולחנה עם הכיתוב: "לא ניכנע".