הרשת החברתית טוויטר השעתה הלילה (שבת) לצמיתות את חשבונו הפרטי של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, זאת בשל "סיכון להסתה לאלימות". זאת ברקע המהומות האלימות בוושינגטון בהן תומכיו של טראמפ פרצו לבית המחוקקים האמריקאי ולפחות ארבעה נהרגו בעימותים עם כוחות המשטרה.

"לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, באופן ספציפי כיצד הם מתקבלים ומפורשים בטוויטר ומחוצה לו, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות", מסרה הרשת החברתית. 

חשבונו החסום של דונלד טראמפ (צילום: צילום מסך טוויטר)
חשבונו החסום של דונלד טראמפ (צילום: צילום מסך טוויטר)

"בהמשך לאירועים המחרידים השבוע, הבהרנו ביום רביעי כי הפרות נוספות של כללי הטוויטר עלולות לתוצאה זו", הבהירה. "האינטרס הציבורי שלנו קיים כדי לאפשר לציבור לשמוע ישירות מנבחרי הציבור וממנהיגי העולם. הוא בנוי על עיקרון שלכל אחד יש זכות להחזיק חשבון בגלוי".

"עם זאת, הבהרנו כבר לפני שנים כי חשבונות אלה לא נמצאים מעל הכללים שלנו ואינם יכולים להשתמש בטוויטר כדי להסית לאלימות, בין היתר", סיכמה החברה. "אנו נמשיך להיות שקופים סביב המדיניות שלנו ואכיפתם".

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

בהמשך הפוסט, סקרה טוויטר את הציוצים שגרמו להשעיית חשבונו של טראמפ והסבירה כי "בשל המתיחות המתמשכת בארצות הברית, והשיח העולמי ביחס לאנשים שהסתערו באלימות על הקפיטול, יש לקרוא את שני הציוצים הללו בהקשר לאירועים רחבים יותר, דרכם ניתן לגייס את הצהרותיו של הנשיא כדי להסית לאלימות, יחד עם דפוס ההתנהגות בחשבון זה בשבועות האחרונים".

"לאחר הערכת השפה בציוצים אלה כנגד מדיניות האדרת האלימות שלנו, קבענו כי ציוצים אלה מפרים את מדיניות האדרת האלימות ועל המשתמש טראמפ להיות מושעה באופן קבוע מהשירות", קבעה.

בציוץ הראשון כתב טראמפ: "75,000,000 הפטריוטים האמריקאים הגדולים שהצביעו עבורי ויהפכו את אמריקה לנהדרת שוב, יזכו לקול ענק בהרבה בעתיד. לא יזלזל בהם ולא יתייחסו אליהם בצורה לא הוגנת בשום צורה". זמן קצר לאחר מכן צייץ: "לכל אלה ששאלו, לא אשתתף בהשבעה ב -20 בינואר". 

תומכי טראמפ בוושינגטון בזמן ההצבעה בקונגרס על ניצחון ביידן (צילום: רויטרס)
כזכור, מוקדם יותר השבוע הודיע מנכ''ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג כי חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של הנשיא טראמפ ייחסמו לתקופה בלתי מוגבלת, ולפחות לשבועיים הקרובים עד להחלפתו על ידי ג'ו ביידן.

"האירועים ביממה האחרונה הראו כי הנשיא טראמפ מתכוון להשתמש בזמן שנותר לו בתפקיד כדי לחתור תחת החלפת השלטון אל הנשיא הנבחר ביידן", כתב צוקרברג בעמוד הרשמי שלו ברשת החברתית. לדבריו, החלטתו של טראמפ להשתמש בפלטפורמה שניתנה לו על מנת לסלוח להמונים במקום לגנות אותם על מעשיהם, גרמה ובצדק לרבים בארה''ב לחוש אי נוחות.