חבר הפרלמנט האיראני אחמד עמירבאדי איים היום (שבת) בריאיון טלוויזיוני כי אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות הכלכליות מעל איראן בחודש הקרוב, פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) יגורשו מהמדינה - כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר". 

"אם הסנקציות לא יוסרו עד ה-21 בפברואר, במיוחד בתחומי הפיננסים, הבנקאות והנפט, אנו בהחלט נגרש את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מהמדינה", אמר עמירבאדי. "זה החוק של הפרלמנט האיראני והממשלה מחויבת ליישם אותו".

עמירבאדי הסביר כי "נתנו לאמריקאים הזדמנות של חודש מרגע שהממשל האמריקאי החדש ייכנס לתפקידו, ב-21 בינואר" והדגיש: "הסרת הסיבות הייתה הסיבה שהסכמנו להסכם הגרעין - אך זה לא קרה, ואיננו רואים סיבה למלא את חובותינו להסכם עד לביטול הסנקציות".

"יישום ההתחייבויות מבלי להסיר את הסנקציות פגע באומה האיראנית, ועד כה האיראנים סבלו מהנושא הזה, בעוד לארה"ב ולאירופה לא נגרם כל נזק", ציין.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

כזכור, מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי אמר אמש כי איראן "איננה לחוצה" להחזיר את ארצות הברית אל הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, וממנו נסוג הנשיא היוצא דונלד טראמפ. עם זאת, חמינאי התעקש שיש להסיר את כל הסנקציות הקיימות על המדינה.

"אנחנו לא מתעקשים או מפעילים לחץ על ארצות הברית לחזור להסכם", אמר חמינאי בהצהרה לטלוויזיה האיראנית והוסיף כי "הדבר ההגיוני הוא מה שאנחנו דורשים, להסיר את כל הסנקציות שיש עלינו כיום".

בנאומו ציין חמינאי כי איראן מוכנה לשוב בה מהפרותיה בהסכם הגרעין שביצעה עד כה, אך רק בתנאי ש"צדדים אחרים ששותפים להסכם הגרעין, יעשו זאת גם כן".