נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא היום (שלישי) דברים על רקע הכוונה להדיחו מהתפקיד עוד לפני תום כהונתו בעוד שמונה ימים. בין השאר הוא אמר: "הצעדים לקראת הדחה אפשרית שלי מעוררים זעם". עוד הוא אמר כי הוא מעריך שמהלכי הדמוקרטים בעניין יביאו רק להגברת המתיחות במדינה.

תומכי טראמפ בוושינגטון בזמן ההצבעה בקונגרס על ניצחון ביידן (צילום: רויטרס)

טראמפ התייחס גם למאורעות השבוע שעבר, במהלכם פרצו המונים מתומכיו לגבעת הקפיטול בוושינגטון והביאו להרס רב ולמותם של חמישה בני אדם. על דבריו באותו ערב אמר כי "הם היו ראויים". יחד עם זאת הבהיר הנשיא כי הוא אינו מעוניין באלימות וקרא להרגעת הרוחות. 

בתוך כך, ה-FBI מדווח היום על מעצרו של אחד המפגינים בשבוע שעבר. שמו של העצור הוא ארון מוסטופסקי, והוא צולם ביום הפריצה לבניין הקונגרס כאשר הוא אומר: "אני חושב שרימו אותנו. אני לא חושב שרק 75 מיליון הצביעו לטראמפ, אני חושב ש-85 מיליון הצביעו לו".

כזכור, ביום רביעי בשבוע שעבר פרצו מהומות המוניות בגבעת הקפיטול בוושינגטון, בעת אישור מועמדותו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בסנאט. אלפי תומכיו של הנשיא טראמפ פרצו לבניין הקונגרס, הביאו לפינוי מהיר של הסנאטורים, וגרמו לנזק רב במקום. כאמור, במסגת המהומות נהרגו שני שוטרים ושלושה אזרחים, לצד פצועים רבים ועשרות עצורים. באותו ערב פנה טראמפ למפגינים ואמר להם: "אנחנו אוהבים אתכם, אך עליכם לעזוב". על רקע חלקו באירועים, לטענת רבים בארה"ב, פועלים חברי המפלגה הדמוקרטית, לצד מספר לא מובטל של רפובליקנים, להביא להדחתו עוד בטרם יעזוב את תפקידו ב-20 בינואר.