טייס מרשת תעופה אמירתית, מונאם אל-טאבי, טען כי הושעה מתפקידו לאחר שסירב לטוס לתל אביב, כך על פי דיווח שפורסם היום (רביעי) ברשת חדשות איראנית.

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, שכלל גם את הסדרי הטיסות מעל שמי דובאי ותל אביב, נחתם בספטמבר האחרון, כאשר הטיסה הראשונה מטעם האיחוד נחתה בישראל בחודש אוקטובר. על פי ההסכם, שנחתם רשמית במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התאפשרו טיסות נוסעים שבועיות בין ערי האמירויות לנתב"ג, כמו גם טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת. כמו כן, מלבד לדיווח זה, לא נרשמו התנגדויות קודמות לכך. לפני כחודש, פורסם כי חברות התעופה מוציאות לדובאי כ־60 טיסות שבועיות בממוצע.

בנוסף, בחודש דצמבר נפגשו שגרירי ישראל ואיחוד האמירויות בארה"ב, רון דרמר ויוסף אל-עותיבה, כשבמהלך הפגישה נאמר כי "ישראל רואה באיחוד האמירויות בעלת ברית, ולכן זה לא פוגע בעליונות הצבאית שלה במזרח התיכון". אל-עותיבה הבהיר מה הסיבות שהביאו את מדינתו להכיר בישראל: "כמובן שישנן סיבות כלכליות, אך האזור משתנה וכעת יש תמיכה נרחבת בהסכם באיחוד האמירויות. בנוסף, רצינו להשיג שליטה על תהליך הסיפוח שעמד על הפרק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)