ארמין לאשט נבחר היום (שבת) למנהיג המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בגרמניה. לאשט, שיחליף את אנגרט קרמפ-קרנבאואר בתפקידה, נחשב לאחד מנאמני קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועשוי להיבחר לקנצלר במקומה בבחירות שיתקיימו בספטמבר 2021.

קורונה, סגר בגרמניה (צילום: רויטרס)

לאחר שנבחר, הצהיר לאשט כי הוא מחויב לדיאלוג עם כל המפלגות הדמוקרטיות במדינה, והוסיף כי אלו זמנים בהם הדמוקרטים צריכים לעמוד יחד: "במיוחד בימים אלו, הפתגם 'אחדות, צדק וחופש' אקטואלי מתמיד", אמר כשהוא מתייחס לבית הפותח את ההמנון הלאומי הגרמני. "בואו נלחם יחד על העקרונות הללו נגד כל אלה שרוצים לסכן אותם".

לאשט, בן 59, מכהן כראש ממשלת מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה מאז יוני 2017. הוא נבחר לבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, כבר בשנת 1994 ובשנת 1999 הפך לחבר בפרלמנט האירופי.

כזכור, הקנצלרית אנגלה מרקל הודיעה בסוף שנת 2018 כי לא תתמודד לכהונה נוספת כקנצלרית ותפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי הבחירות השנה. בדברים שאמרה דאז, הבהירה מרקל כי לא תתמודד לשום תפקיד פוליטי אחר, כולל באיחוד האירופי. מרקל מכהנת כקנצלרית כבר למעלה מ-15 שנה. היא פרשה מהנהגת המפלגה כבר ב-2018 והוחלפה על ידי אנגרט קרמפ קרנבאואר, שכיהנה עד היום בתפקיד.