עוצר הוטל היום (שני) על אזור גבעת הקפיטול בוושינגטון, בשל חשש מאירוע ביטחוני במקום. בעוד יומיים צפוי להיערך שם טקס השבעתו של הנשיא החדש של ארה"ב, ג'ו ביידן. כחלק מההיערכות לטקס מתקיימות במקום חזרות רבות.

בתוך כך, לפני זמן קצר דווח על עשן שהופיע במתחם, ובכירי הממשל השוהים במקום הונחו לגשת למקלטים. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בהתלקחות מכל גז באוהלו של חסר בית במקום. השריפה כובתה ולא נשקפת כל סכנה לציבור.

על רקע המהומות הקשות שאירעו בגבעת הקפיטול לפני כמעט שבועיים, התרבו הדיווחים בימים האחרונים על חשש מפני תומכי טראמפ שיבקשו לפגוע בטקס ההשבעה. לקראת הטקס נפרשו ברחבי גבעת הקפיטול בפרט ווושינגטון בכלל כ-25 אלף חיילים, לוחמי המשמר הלאומי וכוחות משטרה.

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

בימים האחרונים דווח כי ה-FBI הגביר את מאמציו להתחקות אחר תומכי טראמפ ואחרים אשר יבקשו לחבל בהליך העברת השלטון לג'ו ביידן ואף בנשיא הנבחר עצמו. דיווחים אלו מגיעים בנוסף לדיווחים על גלי מעצרים של חשודים במעורבות בפריצה לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר.

כזכור, לפני כמעט שבועיים התנהלה בסנאט הצבעה על מינויו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, אשר במהלכה פרצו אלפים מתומכיו של הנשיא טראמפ למתחם גבעת הקפיטול, גרמו לנזק רב במקום ואף דווח כי חלקם אף ביקשו לפגוע בסגן הנשיא ובנבחרי ציבור נוספים. במהלך העימותים נהרגו חמישה בני אדם, ביניהם שוטר אחד.