ה-FBI האמריקאי עצר אמש צעירה בת 22 העונה לשם ריילי ג'ון וויליאמס, שלפי בן זוגה לשעבר, גנבה את מחשבה הנייד של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי במהלך המהומות בגבעת הקפיטול. עם זאת, לפי משרד המשפטים, טרם נדע מתי תובא בפני בית משפט. 

ה-FBI האמריקאי עדכן כי היא נעצרה בחשד להסגת גבול והתפרעות בקפיטול בלבד, ולא בגין הגניבה. זאת, על בסיס מידע שהגיע ממי שטען שהיה בן זוגה לשעבר, שסיפר כי חברים משותפים הציגו בפניו את הסרטון שלה, בו היא נראית נוטלת את הלפטופ ממשרדה של פלוסי. בנוסף, בסרטונים שהופצו באתר יוטיוב, נראית וויליאמס כשהיא נלקחת בכוח מתוך הקפיטול, כשהיא מכווינה אנשים לעלות למשרדה של יושבת הראש.

לטענתו של בן הזוג לשעבר, וויליאמס תכננה לשלוח את המכשיר לאחד ממכריה מרוסיה, במטרה שימכור אותו למודיעין המקומי, אך התוכנית נכשלה. המכשיר ככל הנראה נמצא עדיין בבעלותה, או נהרס על ידה, וה-FBI ממשיך בחקירת המקרה.

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

סגנה של פלוסי, דרו האמיל, אישר בתאריך ה-8 בינואר, כיומיים לאחר האירועים בקפיטול, כי מחשבה נלקח מחדר הישיבות, אך טען: "זהו מחשב שנועד למצגות בלבד".

אמה של החשודה וויליאמס, המתגוררת עמה בהארסיבורג שבפנסילבניה, סיפרה לכתבי ITV כי בתה הביעה התעניינות פתאומית בנשיא היוצא דולנד טראמפ ובמסרי ימין קיצוני. היא אף סיפרה כי בתה לקחה תיק ועזבה לפני מעצרה, והודיעה לה כי היא תיעדר לכמה ימים, שינתה את מספר הטלפון שלה ואף מחקה חלק מחשבונותיה ברשתות החברתיות.

אביה, המתגורר בנפרד, סיפר לרשויות האכיפה המקומיות כי הגיע יחד עם בתו לוושינגטון ביום המחאה האלימה, אך הם לא נשארו יחד. על פי ה-FBI, במסמכי בית המשפט לא מופיע עורך דין עבורה.

ריילי ג'ון וויליאמס החשודה בגניבת מחשבה האישי של פלוסי (צילום: FBI/Handout via REUTERS)
ריילי ג'ון וויליאמס החשודה בגניבת מחשבה האישי של פלוסי (צילום: FBI/Handout via REUTERS)