ג'וזף רובינט ביידן ג'וניור נשבע היום (רביעי) אמונים ונכנס לתפקיד נשיא ארה"ב ה־46 בטקס השבעה שנערך בגבעת הקפיטול בוושינגטון תחת אבטחה חסרת תקדים. מיד לאחר הטקס, החלו גם בישראל להגיב על הפרק החדש שהחל בבית הלבן. פוליטיקאים מימין ומשמאל בירכו את ביידן וסגניתו קמלה האריס על, ובהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. 

בנימין נתניהו מברך את ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. צילום: רועי אברהם, לע"מ

"ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית. הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים. אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני", אמר נתניהו והוסיף: "אני מאחל לכם הצלחה רבה. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. אלוהים יברך את ישראל".

גם הנשיא ריבלין בירך את ביידן והאריס באיגרת ששלח, ובה כתב: "אני שמח לברך אותך על השבעתך כנשיאה ה-46 של ארצות הברית. בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

לבסוף ציין: "אדוני הנשיא, שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ולכבוד הוא לי להזמין אותך לבקר אותנו שוב בהקדם האפשרי, כנשיא ארצות הברית של אמריקה". 

בני גנץ מברך את ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס. צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לאתגרים המשותפים של ארה"ב וישראל כאשר אמר כי "זהו רגע ייחודי עבור ארה"ב והעולם כולו. ארה"ב וישראל במיוחד חולקות מטרות ואתגרים רבים כעת- התמודדות עם התוקפנות האזורית של איראן ושאיפותיה הגרעיניות, מאבק בארגוני טרור וכוחות שחותרים תחת היציבות האזורית, הרחבת תהליכי הנורמליזציה ומציאת פתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני". 

גנץ הדגיש: "אני מצפה לעבוד עם ממשל ביידן וידידיי בפנטגון בכדי להתמודד עם האתגרים האלו. אני בטוח שהברית החזקה ביננו והמחויבות ההדדית בין המדינות יסייעו לקידום הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, יהפכו את המזרח התיכון ליציב יותר, ואת העולם לשקט ובטוח". 

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, ויו"ר מפלגת יש עתיד, בירכו גם הם, והדגישו כי הם מצפים ומתרגשים לעבודה המשותפת עם הנשיא הנכנס.