סין הכריזה היום (רביעי) כי היא תטיל סנקציות רחבות על דמויות מרכזיות בממשל טראמפ, שעזב היום את הבית הלבן. הדמות הבולטת ביותר ברשימה היא ככל הנראה מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקאי, שסיים היום את תפקידו. סין הכריזה על הטלת הסנקציות דקות ספורות לאחר שג'ו ביידן הושבע באופן רשמי לתפקיד הנשיא ה-46 של ארצות הברית.

ג'ו ביידן מושבע לתפקיד נשיא ארה"ב (צילום: רויטרס)

שר החוץ הסיני וונג יי אמר בהצהרה לתקשורת כי הסנקציות יוטלו על 28 אנשים אשר "תכננו, קידמו והוציאו לפועל סדרה של מהלכים מטורפים שהפריעו ביחסי החוץ של סין, חתרו תחת האינטרסים של סין, פגעו בעם הסיני וערערו לחלוטין את היחסים שבין שתי המדינות".

בנוסף לפומפאו, גם פיטר נאבארו, רוברט אובריאן, דוד סטילוול, מת'יו פוטינגר, אלכס עזר ובכירים נוספים נכללו ברשימה שהציג שר החוץ הסיני. "אנשים אלו, כמו גם משפחתם הקרובה, מוחרמים על ידי סין ולא יוכלו להיכנס לשטחה, להונג קונג או למקאו. הם, וחברותיהם וכל המוסדות המקושרים אליהם, לא יוכלו לקיים מגעים ועסקאות עם חברות סיניות", הצהיר השר יי.

כזכור, לאורך שנות כהונתו טראמפ תקף לא פעם את המשטר הסיני, ואף הטיל סנקציות על מספר חברות במדינה, ואסר עליהן לקיים קשרים עם חברות אמריקאיות. בין הנוכחות ברשימה המפוקפקת של הנשיא - חברת וואווי.