יבגני קלאובר, מומחה למזרח אירופה מביה"ס לממשל, מדעי המדינה ויחב"ל באוניברסיטת תל אביב, התייחס הבוקר (ראשון) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM למחאת הענק נגד מעצרו של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, במהלכה נעצרו מעל 2,000 מפגינים. לדברי קלאובר, "ההפגנות מדאיגות מאוד את פוטין, והוא חושש מהן".

הפגנות ברוסיה. שלום יבגני, מומחה למזרח אירופה, עד כמה ההפגנות מדאיגות את פוטין?
"מדאיגות עד מאוד, למרות שהוא לא נותן סימנים. על פניו לא יצאו הרבה אנשים מבחינתו, כי מדובר בכ-40,000 לעיר שמיליונים גרים בה, זה לא יותר מדי אבל בהפגנות האלה היה משהו חדשני, משהו שהוביל לשינוי בתודעה. אני לא זוכר שראיתי שבבתי ספר ילדים ונוער הורידו את התמונות של פוטין ושמו תמונות של נבלני במקום. אני צופה שינויים דרסטיים בזמן הקרוב. פוטין מאוד חושש, לא סתם הוא עשה את המהומה וההיסטריה סביב חזרתו ומעצר של נבלני. אי אפשר שלא לדבר על הגורמים הפסיכולוגיים של המנהיג – ברור שהוא חושש ממנו".

יש תחושה שרוסיה לא דמוקרטיה ואנשים יפחדו לעשות מעשים דרמטיים. לא נראה שם מהפכה אמיתית.
"ב-1987 חגגו את המפלגה הקומוניסטית וראו לה אריכות ימים, ראו את השלטון כארוך טווח וכעבור שלוש-ארבע שנים ברית המועצות לא הייתה והמפלגה לא הייתה. הדברים האלה קורים אבל צריך שני תנאים – חייב להיות משבר בין האליטות, שזה דבר שאנחנו לעולם לא נראה כי זו לא מערכת פתוחה, והתודעה - את התודעה רואים כי הוא הפך את הפוליטיקה למשהו מאוד מודרני ומתקדם, הוא מנהיג של 2021, של צעירים".

במדינה אוטוריטרית הדבר הכי חשוב זה עם מי הולכת המשטרה ועם מי הולך הצבא.
"הוא השקיע כל כך הרבה כסף, יש לו כ-800-700 אלף חיילים שהם הגנה פרטית שלו. מצד שני, נבלני ביקש להטיל סנקציות חריפות מבחינת המערב וכאן נכנסת לתמונה ארה"ב, אז האסטרטגיה של נבלני היא ליצור מצב שהאליטות עצמן יפנו לפוטין וירצו להיפטר ממנו. אז הוא יצא מהתמונה ולא ברור איזה תפקיד הוא ישחק. רוסיה זו מדינה הכי לא צפויה".

חייו של מי יותר בסכנה?
"לפוטין לא כדאי להרוג אותו בכלא כי הוא יאבד את כל הקשר עם אנגלה מרקל שמגינה על האינטרסים שלו".