נציג ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם אמר הערב (שלישי) כי "ממשל ביידן יפעל לקיים קשרים הדוקים עם הישראלים והפלסטינים כאחד". הנציג, ריק מילס, אמר את הדברים בדיון מיוחד שעסק בין היתר בסכסוך הישראלי פלסטיני. עוד הוא הוסיף כי ממשל ביידן מחויב לקידום התהליך המדיני.

מילס התייחס לסוגיית הסכסוך בפעם הראשונה מטעם ממשל ביידן והוסיף כי המטרה הראשונית של ארה"ב בעניין זה היא למנוע משני הצדדים לבצע מהלכים חד צדדיים. בכך התייחס בין השאר לאפשרויות של בנייה מסיבית בהתנחלויות, סיפוח שטחים וכן הרס בתים לא חוקיים. מבחינת הפלסטינים הבהיר מילס כי ארה"ב תפעל בעניין התשלום לאסירים והסתה כנגד ישראל.

ביידן חותם על הצווים הראשונים כנשיא ארה"ב בבית הלבן (צילום: רויטרס)

בנוסף, הבהיר הנציג האמריקאי כי ארה"ב צפויה לפעול לחידוש פעילותם של המוסדות הדיפלומטיים הפלסטיניים שסגר קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ. לצד דברים אלו הוא לא פירט כיצד הדברים צפויים לקרות בפועל. 

הנציג האמריקאי הבהיר כי ממשל ביידן מביע תמיכה מלאה בהסכמי אברהם, ואף יפעל להמשיך ולקדמם. עוד הוא אמר כי ארה"ב תפעל להביע תמיכה מלאה בישראל בזירה הבילאומית. הוא הבהיר כי ארה"ב מעודדת מדינות נוספות לקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל, אך אין הדבר מהווה תחליף להתקדמות מדינית בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני.