הממשל החדש של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הקפיא זמנית את מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות הערביות, כך דווח בעיתונים "בלומברג" ו"וול סטריט ג'ורנל". לטענתם, מכירת אמצעי לחימה לסעודיה נמצאת גם כן בבחינה.

איחוד האמירויות הערביות הביעו זה מכבר עניין ברכישת המטוסים, וקיבלו הבטחה על ידי ממשל דונלד טראמפ סיכוי לקנות אותם בעסקה צדדית שנעשתה כשהסכימו לנרמל את היחסים עם ישראל.

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, אמר כי "מדובר בהליך שגרתי שנועד לאפשר לממשל החדש לבחון את כל פרטי ההסכם". הוא הוסיף והדגיש כי ממשל ביידן נאמן להסכמי אברהם ויפעל להמשיך לקדמם.

שגריר איחוד האמירויות בארה"ב, יוסף אל-עוטיבה, צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי של השגרירות כי "העסקה בין ארה"ב ואיחוד האמירויות היא הרבה יותר ממכירת מטוסי ה-F-35". עוד הוא אמר כי מערכת היחסים בין איחוד האמירויות וארה"ב הייתה תמיד חזקה, והאמירויות תמיד נענתה לקריאות ארה"ב להצטרף לקואליציה הצבאית בראשותה. עוד הוא הבהיר כי מערכת היחסים בין שתי המדינות תבטיח את שלומה וביטחונה של איחוד האמירויות מפני האיומים העומדים בפניה.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם בתקשורת הערבית ובמגזינים ביטחוניים ברחבי העולם, כי נסיך הכתר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאייד, הודיע לפנטגון כי המטוסים שהוא רוצה לקבל צריכים להיות מאובזרים באופן מלא בדיוק כמו המטוסים הישראלים. 

בן זאיד דרש ממשרד הביטחון האמריקאי שה-F35 שיצוות לחיל האוויר שלו, יקבל יתרון בתצורתו, וישודרג בדומה לשאר המטוסים בצי. דרישה זו מגיעה לאחר שממשל טראמפ הודיע לקונגרס כי בכוונתו למכור מטוסים אלו לאמירויות.

החשש, כאמור, הוא מאיבוד עליונותה האווירית של ישראל, במידה ואיחוד האמירויות אכן תקבל מטוסים המאובזרים באופן הזהה לחלוטין לאלו של חיל האוויר הישראלי (מטוס ה"אדיר").
 
גורמים הבקיאים בתהליך המשא ומתן אמרו כי רעיון העבודה הוא שמערכות ההגנה האווירית הישראליות יוכלו לאתר את מטוסי ה-F-35 של איחוד האמירויות הערביות בטכנולוגיה שמתגברת למעשה על יכולות ה"חמקנות" של המטוסים.

מטוסי קרב מסוג F-35 שנמכרו לאיחוד האמירויות יכולים להיבנות גם בצורה שתבטיח שאותם מטוסים בבעלות ישראל יעלו על כל האחרים שנמכרו באזור, אומרים מומחים.

וושינגטון כבר דורשת שכל מטוסי ה-F-35 שיימכרו לממשלות זרות לא יוכלו להשתוות לביצועי מטוסי ארה"ב, אמר גם עובד בקונגרס וגם גורם המכיר את עסקאות העבר.