דובר הקרמלין אמר אתמול כי עדיין מוקדם לדבר על עידן חדש ביחסי שתי המדינות, אחרי שהנשיאים ולדימיר פוטין וג'ו ביידן שוחחו בפעם הראשונה, בעוד הפרלמנט הרוסי אישר את הארכתה של האמנה עם ארה"ב לצמצום כלי נשק אסטרטגיים בחמש שנים נוספות.

אף שברוסיה ציינו כי השיחה בין ביידן לפוטין ביום שלישי בערב הייתה "עניינית וכנה", בבית הלבן הדגישו שהנשיא האמריקאי העלה את הסוגיות של מעצרו של אלכסיי נבלני, ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב, התקפות הסייבר המיוחסות לרוסיה והדיווחים על כך שרוסיה הציבה פרס על ראשי חיילים אמריקאים באפגניסטן.

בהתייחסו לאפשרות שהשיחה מסמלת אתחול של היחסים בין היריבות הוותיקות, הנמיך דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, את הציפיות. "עדיין לא נוצרו התנאים לחידוש היחסים", אמר פסקוב. "מספיק שהנשיאים התייחסו למספר גדול של אי־הסכמות והדגישו את הצורך להמשיך בדיאלוג".

במהלך השיחה הגיעו שני המנהיגים גם להסכמה עקרונית על הארכתה של האמנה לצמצום כלי נשק אסטרטגיים בחמש שנים נוספות. בעקבות זאת הצביעו אתמול חברי הדומה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, פה אחד בעד הארכתה של האמנה עד 5 בפברואר 2026.

"ההסכם יאפשר לרוסיה לשמור על עליונותה האיכותית, מאחר שהוא כולל הגבלות כמותיות", אמר וצ'יסלב ניקונוב, הממונה מטעם הדומה על הקשרים עם הקונגרס האמריקאי.

אמנת START ,שנחתמה בשנת 2010 , מגבילה את ארה"ב ואת רוסיה להצבה של עד 700 טילים בין־יבשתיים או טילים שמשוגרים מצוללות, 550,1 ראשי קרב גרעיניים על טילים מוצבים ו־800 משגרים. האמנה הייתה אמורה לפוג ביום שישי הבא וממשל טראמפ סירה להאריך אותה.