כלי התקשורת בהודו דיווחו היום (שבת) כי ארגון ג'ייש אל-הינד לקח אחריות על הנחת המטען שהתפוצץ אתמול בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. זאת לאחר שחוקרי המשטרה במדינה איתרו הודעות בערוצי הטלגרם בהן הופיעה הודעה נטילת אחריות של הארגון. 

בהודעות לא הוזכר כלל שמה של ישראל, ונמסר כי הפיגוע הוא נקמה נגד ממשלת הודו וכי צפויות התקפות נוספות. בהודו חושדים שמדובר בניסיון הטעיה ושזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה.

על פי הדיווחים, בסמוך למטען נמצא מכתב בו נכתב כי "זה רק הפתיח", ובנוסף צוינו בו שמותיהם של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית לפני כשנה, ושל מדען הגרעין האיראני הבכיר מוחסן פחריזאדה שחוסל אף הוא בנובמבר 2020. במקביל, רשת CNN הודו דיווחה כי חוקרי המשטרה איתרו בזירת הפיצוץ מעטפה ועליה הכיתוב "עבור שגרירות ישראל".

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. צילום: רשתות חברתיות זרות

בפיצוץ שאירע אתמול בצהריים בבירת הודו לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק למספר כלי רכב שחנו במקום. ב"וואלה" דווח כי חוקרי משטרת הודו שבדקו את צילומי מצלמות האבטחה איתרו שני חשודים שירדו ממונית סמוך לאזור בו הוטמן המטען. נהג המונית נחקר ושרטט קלסתרונים של שני החשודים. החקירה העלתה כי המטען הוטמן בתוך פחית משקה בה היו חומר נפץ וכדוריות מתכת.

שגריר ישראל בהודו רון מלכא אמר אמש בראיון לערוץ 12, כי בישראל ובהודו מתייחסים לפיצוץ כאל אירוע ביטחוני, ונבדק האם השגרירות הייתה היעד. "אנחנו לא מופתעים, יודעים שאנחנו מטרה לאויב", אמר מלכא וציין כי האירוע התרחש בדיוק בשעה בה אמורים לצאת העובדים מהשגרירות.

בתוך כך שוחח שר החוץ גבי אשכנזי עם מקבילו ההודי, שהבטיח כי שלטונות הודו ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ.