אריק שוואם, יהודי אוסטרי ערירי שנפטר לאחרונה, החליט להוריש בצוואתו סכום נכבד המוערך בכמעט 2 מיליון יורו לעיירה קטנה ונידחת בדרום־מרכז צרפת. הסיבה: חלק מתושבי העיירה, לה שמבון סור־ליניון, סייעו לשוואם להסתתר מפני הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, ובכך למעשה הצילו את חייו.

ראש העיירה סירב אומנם לפרסם את הסכום המדויק שנתרם, אך קודמו בתפקיד חשף בפני התקשורת את הסכום, שישמש לבקשת ניצול השואה למימון מלגות וליוזמות אחרות למען החינוך והנוער בעיירה.

לה שמבון סור־ליניון מונה פחות מ־2,500 תושבים, והיא מפורסמת בעיקר בזכות אומץ לבם יוצא הדופן של התושבים, שהצילו מאות יהודים בתקופת הכיבוש הנאצי. בהנהגת הכומר המקומי אנדרה טרוקמה ורעייתו, הסתתרו היהודים בבתים פרטיים ובחוות, תוך סיכון חיי התושבים.

בשנת 1990 הוכרה העיירה על ידי יד ושם כחסידת אומות עולם, כמו גם 30 מתושביה, כולל הכומר ואשתו. 160 מהתושבים אף זכו בעיטור לגיון הכבוד הצרפתי (Légion d'honneur) - עיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בצרפת.

לא ברור כיצד הגיע שוואם, שנפטר בחודש שעבר בגיל 90, ביחד עם הוריו לעיירה בשנת 1943. הוא הוסתר בבית הספר המקומי עד תום המלחמה. לאחר מכן שב לאוסטריה עם הוריו, ומאוחר יותר עבר לליון והשתקע שם. לשוואם ולאשתו לא היו ילדים, ועם מותו ציווה על הענקת הונו לתושבי העיירה.