מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר היום (שני) ברשת NBC כי איראן נמצאת במרחק של שבועות ספורים מהתחמשות מספקת לפיתוח נשק גרעיני אם נמשיך להבליג על הפרות הסכם הגרעין.

בהמשך, הוא הוסיף עוד כי אמריקאים המוחזקים בטהרן על ידי האיראנים, צריכים להשתחרר ללא קשר לכל שינוי במדיניות האמריקאית כלפי הסכם הגרעין.

כזכור, לפני כשבועיים בשימוע שנערך לו בסנאט לקראת אישור מינויו, אמר בלינקן כי זוהי חובתה הדחופה של ארה"ב למנוע מאיראן נשק גרעיני, וכי הממשל החדש מוכן לחזור למשא ומתן עם איראן על תוכנית הגרעין אם יעמדו במחויבויותיהם. בנוסף, הבהיר: "נתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שנקבל החלאה בעניין הסכם הגרעין". 

הוא הוסיף כי הסכם הגרעין הצליח לבלום את איראן מלהשיג מספיק חומר בקיע כדי לייצר נשק גרעיני. "התוצאה היא שזמן הפריצה האיראני לפצצה ירד משנה תחת ההסכם ל-3-4 חודשים בלבד לאחר הפרישה מההסכם", אמר, והסביר כי אחרי פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, איראן הגדילה את מאגר האורניום המועשר ומעשירה לרמה גבוהה יותר.  

לפני מספר ימים הודיע כי ארה"ב תשוב להסכם הגרעין אם איראן תעשה זאת ותעמוד בדרישות ההסכם. עוד הוא אמר כי ארה"ב תדון עם בעלות בריתה בנוגע להארכת ההסכם.