ההכרזה על הזוכים בפרסי נובל עוד רחוקה - תתקיים רק בחודש ספטמבר - אבל כבר עכשיו מדווח על עוד ועוד אנשים וארגונים שכבר מועמדים לפרס. אתמול דווח שג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ', יועציו של הנשיא לשעבר טראמפ, מועמדים לפרס נובל לשלום על חלקם בהסכמי אברהם בין ישראל למדינות המפרץ, ואילו היום (שלישי) נודע כי גם תנועת Black Lives Matter מועמדת.

מי שהעמיד את התנועה, הוא חבר הפרלמנט הנורבגי פטר איידה, משום שלדבריו היא "נאבקת נגד גזענות ונגד אלימות שנובעת ממנה.  "הקריאה של התנועה לשינוי מערכתי התפשטה ברחבי העולם, ואילצה מדינות נוספות לטפל בגזענות בחברות שלהן", הוא כתב בדברי ההסבר למועמדות. 

איידה אמר לרשת CNN היא רואה בתנועת Black Lives Matter המשך של התנועה לזכויות האזרח בארצות הברית ושל התנועה נגד האפרטהייד בדרום אפריקה. "ועדת פרס נובל לשלום הנורבגית (הפרס מוענק באוסלו, בניגוד לכל שאר הפרסים המוענקים בשטוקהולם) תמיד זיהתה קשר חזק בין צדק גזעי לבין שלום", הוא אומר. 

איידה התייחס בדבריו גם לטענות ש-Black Lives Matter היא תנועה אלימה. "אני מגנה את כל סוגי האלימות, אבל אלה היו הטיעונים גם כלפי מרטין לותר קינג כשקיבל את הפרס ב-1964 וכלפי נלסון מנדלה כשקיבל את הפרס ב-1993". 

תנועת Black Lives Matter נולדה ב-2012, אחרי הריגתו של טרייבון מרטין, נער שחור, בפלורידה, בתגובה לקלות שבה מוצאים אפרו אמריקאים את מותם בהיתקלויות מול המשטרה ומול אזרחים. היא תפסה תאוצה מחדש לאחר מותו של ג'ורג' פלויד על ידי שוטרים במינסוטה בחודש מאי האחרון.