דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, כינה היון (שישי) את אמירות נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, "רטוריקה אגרסיבית", והצהיר כי רוסיה לא תסבול שום אולטימטום אמריקאי. "זו רטוריקה מאוד אגרסיבית" הוסיף. עם זאת, לדבריו, הקרמלין הביע תקווה כי בכל זאת יתקיים דיאלוג בין שתי המדינות כשהאינטרסים שלהם יחפפו.

ביידן חותם על הצווים הראשונים כנשיא ארה"ב בבית הלבן (צילום: רויטרס)

כזכור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם אמש לראשונה מאז שנכנס לתפקיד על מדיניות החוץ שבכוונתו לקדם והתייחס לסוגיות הבוערות שעל סדר היום של משרד החוץ האמריקאי. ביידן טען כי בעת שיחתם, אמר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "תמו הימים שבהם ארה"ב 'החליקה' על פעילויות רוסיות". לדבריו, הוא העלה שורה של דאגות אמריקאיות בשיחת הטלפון עם פוטין, כולל ההתערבות בבחירות וסוגיית אוקראינה.

עוד הוסיף הנשיא החדש כי "בשבועיים האחרונים שוחחתי עם מנהיגי רבים מחברינו הקרובים ביותר - קנדה, מקסיקו, בריטניה, גרמניה, צרפת, נאט"ו, יפן, דרום קוריאה ואוסטרליה - כדי להתחיל לגבש מחדש את ההרגלים של שיתוף פעולה ובנייה מחדש של שרידי הבריתות הדמוקרטיות שהתנוונו מארבע שנים של הזנחה והתעללות".

הוא הבהיר: "אנו הולכים לבנות מחדש את הבריתות שלנו. אנו נצטרף מחדש לעולם ונקבל על עצמנו את האתגרים העצומים העומדים בפנינו בהתמודדות עם המגפה, בהתמודדות עם ההתחממות הגלובלית, ושוב נעמוד על דמוקרטיה וזכויות אדם ברחבי העולם", אמר. "אנו מדינה שעושה דברים גדולים והדיפלומטיה שלנו הופכת זאת לאפשרי".