יקי דיין, הקונסול הכללי בלוס אנג'לס לשעבר, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן ויכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. הוא הסביר להם על משפט ההדחה של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, בעקבות המהומות בקפיטול שחוללו אמירותיו, וניסה להבהיר עד כמה שאפשר את מפת האינטרסים הסבוכה של המפלגות, הן הדמוקרטית והן הרפובליקנית, בהליך המורכב שהחל אתמול.

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"

איך ההליך ההדחה יתגלגל?
"אתמול בעצם הצביעו האם להדיח את טראמפ לפי החוקה. למעשה 56 סנטורים, 50 דמוקרטים ועוד שישה רפובליקנים אמרו שזה על פי החוקה. זה נותן לנו אינדיקציה שהסיכויים להדיח את טראמפ מאוד קלושים. היום נפתח למעשה המשפט עצמו, כשההגנה אתמול הייתה מאוד מבולבלת ואפילו טראמפ אמר שהוא היה מאוד לא מרוצה מההגנה שלו".

הוא אף פעם לא מרוצה.
"נטען שהכל פוליטי, ועכשיו השאלה היא כמה ימים המשפט ייקח, אין פה אחדות או תמימות דעים אפילו בין הדמוקרטים עצמם, ההנהגה רוצה לראות משפט כמה שיותר קצר כי היא רוצה לחזור לנושאים שמעסיקם אותה, כל החקיקות בסנאט. גם הרפובליקנים בחלקם או כולם כמעט לא רוצים לראות משפט ארוך. המשפט גם מתייחס לשנת 2024 שזה הבחירות לנשיאות הבאות".

האם ישתתף או לא?
"נכון, אבל לא רק. לא מעט סנאטורים חושבים על העתיד הפוליטי שלהם ולמעשה לא נראה את טראמפ מודח ככל הנראה כי רוב המצביעים הרפובליקנים בשטח לא אוהבים את הליך ההדחה ולא רוצים לראות את טראמפ מודח. יש גם פחד שאם יודח יקים מפלגה אחרת שתפגע במפלגה הרפובליקנית. לכן, לרפובליקנים למעט העניין הערכי-עקרוני, אין באמת הצדקה להצביע להדיח את טראמפ מבחינה פוליטית ולכן זה ככל הנראה מה שיקרה".

הוא צפוי להגיע לתשאולים?
"היום יצביעו האם יהיה אפשר להביא עדים, זה יקבע עד כמה המשפט הזה יהיה קצר או לא".