הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר כי למתפרעים בגבעת הקפיטול יותר אכפת מתוצאות הבחירות מאשר למנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, במהלך שיחה שהתקיימה בין השניים בזמן המהומות האלימות בקונגרס בוושינגטון, כך דווח הבוקר (שבת) ברשת CNN.

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

"ובכן, קווין, אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים מתוצאות הבחירות יותר ממך", אמר טראמפ למקארתי, שהתחנן בפני טראמפ להפציר בתומכיו שפרצו לבניין הקונגרס לעצור. 

על פי המחוקקים, שקיבלו את פרטי השיחה ממקארתי, דבריו של הנשיא לשעבר הכעיסו את מנהיג הרפובליקנים, והשניים ניהלו את השיחה בצעקות רמות. מקארתי אמר לטראמפ שהמתפרעים פורצים למשרדו דרך החלונות, ואף שאל את אותו: "עם מי לעזאזל אתה חושב שאתה מדבר?".

האמירה של טראמפ הובילה על פי הרפובליקנים לחילופי צעקות בין השניים. בשיחה מקארתי זכם ואמר לנשיא לשעבר שהפורעים פורצים למשרדו דרך החלונות. "עם מי לעזאזל אתה חושב שאתה מדבר?", תקף את טראמפ.

הפריצה לגבעת הקפיטול  (צילום: רויטרס)
הפריצה לגבעת הקפיטול (צילום: רויטרס)

על קיום השיחה ופרטיה דווחה לראשונה רשת Punchbowl News, ועל חלק מהתכנים אף דיבר מקארתי.

חברי הקונגרס הרפובליקנים טענו כי חילופי הדברים הראו שטראמפ  לא התכוון להרגיע את המפגינים והמתפרעים, למרות שהמחוקקים התחננו בפניו לעשות זאת. 

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"

"הוא אינו משקיף ללא דופי, הוא עודד אותם", אמר חבר קונגרס רפובליקני. "ב-13 בינואר קווין מקארתי אמר בקומת הבית כי הנשיא נושא באחריות".

"אתה צריך להסתכל על מה שהוא עשה במהלך ההתקוממות כדי לאשר איפה דעתו הייתה", אמרה ל-CNN הרנרה בייטלר, אחת מעשרת הרפובליקנים שהצביעו בחודש שעבר להפללתו טראמפ. היא הוסיפה כי "הקו הזה ממש מדגים לי שלא היה אכפת לו, וזה בלתי אפשרי, כי אתה לא יכול לאפשר התקפה על אדמתך, או שהוא רצה שזה יקרה והיה בסדר עם זה". היא הדגישה כי "לעולם אסור לנו לתמוך בזה, מכל סיבה שהיא. .

"אני חושב שזה מדבר על הלך הרוח של הנשיא לשעבר", אמר אנתוני גונזלס, רפובליקני מאוהיו, שגם הצביע בעד הפללתו של טראמפ בחודש שעבר. "הוא לא הצטער לראות את סגן נשיא הנאמן הבלתי נסבל שלו או את הקונגרס מותקפים על ידי ההמון. למעשה, נראה שהוא שמח על כך או לכל הפחות נהנה מהסצנות שהפחידו את מרבית האמריקאים".

טראמפ ומקארתי סירבו למסור את תגובתם בנושא.