מי עומד מאחורי חיסולו של אבי תכנית הגרעין האיראני, המדען מוחסן פח'ריזאדה? היום (ראשון) העניק שר המודיעין האיראני, מחמוד עלאווי, רמז מעניין בתשובה לשאלה שמסעירה את איראן, ישראל ויתר מדינות העולם, על אודות החיסול מה-27 בנובמבר.

"העומד העיקרי מאחורי ביצוע החיסול הוא מפוטר ממערכת הביטחון האיראנית. הוא עזב את איראן לפני ביצוע המעשה, והיה מבוקש על ידי הרשויות עוד לפניו", אמר היום עלאווי לסוכנות הידיעות האיראנית איסנא. הוא לא נקט בשמו של אותו אדם, אולם מדבריו עולה כי מערכת הביטחון האיראנית מכירה את זהותו ופועלת לעצור אותו. 

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

צמרת ההנהגה באיראן וכלי התקשורת במדינה, האשימו את מדינת ישראל באחריות לביצוע החיסול של מדען הגרעין. בדיווחים בעניין טרחו כלי התקשורת להזכיר את חיסולם של עוד ארבעה מדעני גרעין איראניים בעשור האחרון, אשר על פי החשד בוצעו על ידי ישראל.

עוד אמר עלאווי כי ישראל תכננה להוציא לפועל עוד שורה ארוכה של פעולות שנועדו לפגוע בגורמים שונים הקשורים בפרויקט הגרעין האיראני, אולם כולן "סוכלו ונוטרלו על ידי מערכת הביטחון האיראנית". 

בשבוע שעבר דווח בעיתון "ג'ואיש כרוניקל" כי חיסולו של פח'ריזאדה בוצע באמצעות כלי ירי במשקל של למעלה מטון, אשר הורכב מחלקים קטנים רבים אשר הועברו לאיראן במשך תקופה של כשמונה חודשים. עוד דווח כי הירי בכלי הנשק הזה בוצע באמצעות סוכני מוסד ישראלים ואיראנים יחד.