תמיכה גוברת בשתי המפלגות בקונגרס האמריקאי להקמתה של ועדת חקירה לבדיקת שרשרת האירועים סביב ההסתערות על גבעת הקפיטול בחודש שעבר, כולל תפקודו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שזוכה בסוף השבוע במשפט ההדחה בסנאט.

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

צירים בבית הנבחרים וסנאטורים העלו בשבועות האחרונים את האפשרות להקמתה של ועדת חקירה דו־מפלגתית, בדומה לוועדת החקירה שהוקמה לאחר מתקפת הטרור של 11 בספטמבר וסיפקה המלצות לאור הכשלים שתרמו לביצוע הפיגועים. כעת, לאחר שלא הושג הרוב הנדרש להדחתו של טראמפ, התגברו הקריאות ליישום המהלך.

"מובן שצריכה להיות ועדה מלאה, ועדה בלתי תלויה, שלא פועלת על פי פוליטיקה, אלא מלאה באנשים שיוכלו לעמוד באומץ השכנוע שלהם", אמרה חברת הקונגרס הדמוקרטית מדלן דין, שהייתה בצוות התביעה במשפט ההדחה, כשהיא מציינת כדוגמה את הסנאטור הרפובליקני ביל קסידי, שהצביע בעד ההרשעה.

"יש עוד ראיות רבות שהעם האמריקאי צריך וזכאי לשמוע", הוסיף הסנאטור הדמוקרטי כריס קונס. הוא ציין כי ועדת חקירה "תבטיח שאנחנו מאבטחים את הקפיטול גם בהמשך, והיא תקבע עד כמה טראמפ אחראי להתקפה".

גם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם הביע תמיכה בהקמת הוועדה. "אנחנו רוצים ועדה בסגנון 11 בספטמבר, כדי לגלות מה התרחש וכדי להבטיח שזה לא יקרה שוב, ואני רוצה להבטיח שניתן יהיה להגן טוב יותר על הקפיטול בפעם הבאה", אמר לרשת פוקס.