בממלכה המאוחדת, ובמיוחד בארמון המלוכה, ציפו במתח לשידור הראיון הסנסציוני של אופרה ווינפרי עם הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל לפנות בוקר. ואיך נאמר, הוא לא איכזב. בין שלל החשיפות העצובות על החיים בבית המלוכה הבריטית, סיפר הנסיך הארי כי בני הזוג מצפים לבת. בני הזוג דיברו על האכזבה הגדולה שלהם מבית המלוכה, אך נמנעו מלבקר בחריפות את המלכה אליזבת' באופן ישיר.  

במהלך הראיון סיפרה מייגן על הרגעים הקשים בבית המלוכה, ואמרה שהיא הייתה כל כך אומללה עד ששקלה התאבדות או פגיעה בעצמה. היא הדגישה כי חשבה לעשות זאת לאחר שביקשה עזרה אך לא קיבלה. "פשוט לא רציתי להיות בחיים יותר. וזו הייתה מחשבה שחזרה על עצמה באופן מאוד ברור, אמיתי ומפחיד. אני זוכרת איך הוא (הארי) פשוט מחבק אותי", אמרה מייגן.

אחד הנושאים המרכזיים שעלו בראיון הוא נושא הגזענות. רעייתו של הנסיך הארי, אמרה כי בבית המלוכה היה חשש מפני צבע עור כהה של בנה ארצ'י לפני לידתו, וכי בשל הדאגות האלה בבית המלוכה לא רצו להעניק לארצ'י תואר נסיך. 

הנסיך הארי, ארצ'י (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הנסיך הארי, ארצ'י (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מייגן, שאמה שחורה ואביה לבן, טענה שהייתה תמימה לפני שנכנסה למשפחת בית המלוכה ב-2018. "הם לא רצו שהוא יהיה נסיך או נסיכה  בלי לדעת מה יהיה המגדר, זה יהיה שונה מהפרוטוקול, והם אמרו שהוא לא יקבל ביטחון", אמרה מייגן בראיון לאופרה. "באותם חודשים שבהם הייתי בהריון, ניהלו איתי שיחות כמו 'לא יינתן לך ביטחון, הילד לא יקבל תואר', וגם חששות ושיחות על העור הכהה שייתכן שהוא יוולד איתו". למרות ההאשמות הקשות, מרקל סירבה לומר מי העלה חששות כאלה. כשנשאלה אם שתקה או הושתקה, ענתה: "האחרון", כלומר הושתקה.

"מכבד את סבתא"

הארי הסביר בראיון כי החליט לעזוב את בית  המלוכה בגלל חוסר הבנה של הבית כלפיו ומכיוון שהוא מודאג מההיסטוריה שחוזרת על עצמה. בכך הוא למעשה התייחס למותה של אמו דיאנה ב-1997, ומשווה את האם לרעייתו מייגן מרקל. 

לדבריו, הוא לא מתעלם מסבתו, המלכה אליזבת', מכיוון שיש לו יותר מדי כבוד כלפיה. עם זאת הוא סיפר כי אביו, הנסיך צ'ארלס, הפסיק להתקשר אליו. "היו לי שלוש שיחות עם סבתא שלי ושתי שיחות עם אבי לפני שהוא הפסיק להתקשר. ואז הוא אמר, 'אתה יכול לכתוב את כל זה'?", אמר הארי.

הנסיך הארי המשיך וסיפר בראיון כי הוא מרגיש מאוכזב מאביו הנסיך צ'רלס, וכי אמו המנוחה דיאנה הייתה כועסת ומוטרדת מהדרך בה התייחסה משפחת המלוכה הבריטית לאשתו מייגן. הארי הדגיש בראיון כי הוא לא היה עוזב את משפחת המלוכה אלמלא מייגן: "הייתי לכוד אבל לא ידעתי שאני לכוד".

הארי ומייגן (צילום: רויטרס)
הארי ומייגן (צילום: רויטרס)

"אני מרגיש ממש מאוכזב מכיוון שהוא עבר משהו דומה. הוא יודע איך מרגיש הכאב," אמר הארי על אביו צ'רלס. "אני תמיד אוהב אותו אבל הוא פגע בי מאוד". "המשפחה שלי ממש ניתקה אותי כלכלית, אבל יש לי את מה שאמא שלי השאירה לי ובלי זה לא היינו יכולים לעשות את זה", חש

במהלך השנים היו טענות על התנהגות בריונית של מייגן מרקל בבית המלוכה. חלקן התפרסמו לאחרונה ב"טיימס" לקראת הופעת הזוג בראיון. בתגובה לדיווח, דוברת מטעם מייגן אמרה כי היא "עצובה מההתקפה האחרונה על דמותה, במיוחד כמי שהייתה מטרה בעצמה לביריונות". 

בהתייחסות אישית ראשונה לכך אמרה לאופרה ווינפרי כי אנשים בארמון המלכותי, לא רק שלא הצליחו להגן עליה מפני טענות זדוניות, אלא שיקרו כדי להגן על אחרים. "רק אחרי שהתחתנו והכל התחיל להחמיר באמת, הבנתי שלא רק שאני לא מוגנת שם, אלא שהם מוכנים לשקר כדי להגן על בני משפחה אחרים", אמרה מייגן.

"יש את המשפחה, ואז יש את האנשים שמנהלים את הממסד, אלה שני דברים נפרדים וחשוב להיות מסוגלים לההבין ולהפריד בין השניים בגלל שהמלכה, למשל, תמיד הייתה נפלאה בעיני". מייגן הכחישה בראיון את אחד הסיפורים בעיתון, ממנו עלה כי היא גרמה לקייט, הדוכסית מקיימברידג', לבכות לפני החתונה ואמרה שזו הייתה נקודת מפנה ביחסים שלה עם התקשורת.

"זו הכרזת מלחמה על הארמון"
כאמור, בשבועות האחרונים הייתה ציפייה גדולה מאוד לראיון ומה יהיה תוכנו, ובעיקר עד כמה הוא ייפגע בבית המלוכה. התגובות לראיון בממלכה וברחבי העולם לא איחרו לבוא. קניון ברניס, הילד הצעיר ביותר של מרטין לות'ר קינג, התייחס לטענות של מייגן מרקל לגזענות של המשפחה וצייץ בטוויטר: "מלוכה לא מגנה מפני ההרס והייאוש של הגזענות".

דן וווטון, כתב לשעבר של עיתון הסאן הבריטי, כתב: "אל תטעו, מייגן הכריזה זה עתה מלחמה נגד משפחת המלוכה ואמרה לאופרה: 'הם היו מוכנים לשקר כדי להגן על בני משפחה אחרים'".

הסופר האמריקאי סעד ג'ונס צייץ: "הם כמעט הרגו את האישה הזאת. אני כל כך שמח שמייגן והארי קיבלו את התינוק הזה ויצאו משם לעזאזל". אנה נאברו קרדנס, מגישת טלוויזיה אמריקאית בכירה, צייצה בטוויטר: "לא נשפך כל כך הרבה תה אנגלי באמריקה מאז מסיבת התה של בוסטון".

"אני מוכנה לדבר": מייגן מרקל בראיון ללא מחסומים עם אופרה ווינפרי (צילום: CBS)

הראיון המתוקשר, שהוגדר כאחד המשדרים הדרמטיים ביותר עבור ארמון המלוכה מאז הראיון עם הנסיכה דיאנה ב־1995, משודר ברשת CBS ויימשך שעתיים. בסוף השבוע פורסם קדימון נוסף לקראת השידור, ובו סיפרה ווינפרי כי בשנת 2018, זמן קצר לפני החתונה של בני הזוג, היא התקשרה למרקל כדי להציע לה לקיים ראיון, אולם התשובה הייתה שלילית. "אני זוכרת את השיחה הזאת היטב", השיבה הדוכסית, שהוסיפה: "לא הרשו לי אפילו לדבר איתך באופן אישי. היו אנשים מצוות התקשורת שישבו בחדר כשדיברתי איתך".

כשווינפרי שאלה מדוע כעת הסכימה מרקל לקיים את הראיון, הסבירה הדוכסית כי בשנה האחרונה, מאז שהיא והנסיך הפסיקו להיות חברים פעילים במשפחת המלוכה, היא מרגישה חופשיה יותר. "אז לא יכולתי לומר כן, זו לא הייתה ההחלטה שלי. זה משחרר מאוד שיש זכות ופריבילגיה לומר כן. לקבל החלטה משלך ולדבר בשם עצמך".

על פי הדיווחים בבריטניה, המלכה אליזבת השנייה לא קיבלה עותק מוקדם של הראיון, ובני המשפחה נאלצו לראות את המשדר בזמן אמת. הצהובונים ציטטו גורמים בארמון שאמרו כי רק לאחר מכן יוחלט אם לפרסם תגובה על הדברים שיאמרו בני הזוג.

הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)