ד''ר קיילי מור-גילברט, מומחית ללימודי האיסלאם בעלת שורשים בריטיים ואוסטרליים שנכלאה באיראן לאחר הרשעתה בריגול בספטמבר 2018, חשפה בראיון שפורסם היום (שלישי) כי במהלך מאסרה סבלה מנטיות אובדניות. המומחית ללימודי האיסלאם נעצרה בעת שניסתה לעזוב את איראן על טיסה לאוסטרליה, על ידי משמרות המהפכה באיראן והואשמה בריגול לטובת ישראל. באותה העת, מור-גילברט הייתה נשואה לישראלי, אך לפני כחודש הגישה בקשה לגירושין לאחר שגילתה כי בגד בה עם עמיתתה.

גילברט, שוחררה בנובמבר 2020, לאחר 804 ימים במאסר, בתמורה לשלושה איראנים שהוחזקו במאסר. לכל אורך משפטה, וזמן מאסרה, התעקשה ד''ר מור-גילברט כי היא חפה מפשע. במהלך הראיון סיפרה כי בתקופת מאסרה העבירה כשבעה חודשים בבידוד, שם היא פתחה בשביתת רעב ואף הוכתה על ידי השומרים.

בראיון שנערך עם רשת סקיי אוסטרליה, סיפרה האסירה לשעבר כי הבידוד באיראן נועד "לשבור אותך. זה עינוי פסיכולוגי, אתה יוצא לגמרי מדעתך, זה מצלק מאוד. אני יכול לספר שהרגשתי כאב פיזי, שנבע מהטראומה הפסיכולוגית שקיבלתי בחדר ההוא. קופסה בגודל של שני מטרים על שני מטרים, בלי שירותים אפילו".

"היו ימים שבהם סבלתי גם ממחשבות אובדניות בתא הזה, הרגשתי שבורה. ידעתי שאני הולכת לסבול עוד יום אחד כזה של עינויים בכל פעם. אם הייתי יכולה, הייתי פשוט הורגת את עצמי. כמובן שמעולם לא ניסיתי אבל", חשפה הד''ר שהואשמה בריגול.