על פי ידיעה שעלתה היום (רביעי) לכותרות, ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד לטוס מחר לביקור ראשון באיחוד האמירויות, במסגרתו ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד באבו דאבי. ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה!, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והסביר מה לדעתו עומד מאחורי הצעד: "הסיפור התחיל לפני כעשרה ימים. נתניהו ראה את הדשדוש בסקרים והבין שהוא צריך משהו שיערבב את הקלפים ויזעזע את הסירה".



לדבריו, נתניהו החליט להתקשר לבן זאיד וביקש ממנו בקשה שבעיניו היא "לא סבירה", אך כיוון שלא יכל לחשוף אותה, אמר: "נתמצת אותה בכך שהוא ביקש להגיע לביקור באבו דאבי לפני הבחירות. מוחמד בן זאיד הופתע מהבקשה, כי היא לא תואמה מראש, אבל אמר שזה בסדר".

עוד הסביר כי "האמירתים מאוד לא רצו את הביקור הזה. הם לא רצו להיכנס לתוך הפוליטיקה, לא רצו שייראה שהם מתערבים. הם רמזו בעדינות ונימוס אמירתי שאולי זה לא רעיון טוב עכשיו, אבל נתניהו הכניס לאירוע את ראש המוסד יוסי כהן, ולא את היועץ לביטחון הלאומי מאיר בן שבת שאמור לדבר איתם".

לטענתו, הוא עשה את זה "מכיוון שבערוצי הקשר של מאיר בן שבת הגיעה תשובה שלילית, אז ביקש מיוסי כהן שבערוצים עוקפים ינסה להסביר למה כדאי להם לקיים את הביקור הזה. יוסי כהן, ראש המוסד, שהוא עובד מדינה ולא אמור להתערב בפוליטיקה, הפעיל לחץ כבד מאוד על איחוד האמירויות כדי שהביקור יקרה לפני הבחירות. האמירתים ניסו להסביר ליוסי כהן שעדיף לדחות את הביקור לאחרי הבחירות. הם אמרו לו שהם יארגנו ביקור נהדר ויעשו מה שהוא רוצה". 

עוד ציין כי "אני שמעתי מבכירים באיחוד האמירויות, שהופעל עליהם לחץ שכמותו הם לא זכו לקבל משום מדינה אחרת בשום מקרה אחר. אבל שתבינו על מה מדובר: כל הביקור הזה, זה שעתיים על הקרקע, תמונה ווידאו למהדורה בערב ולסרטוני התעמולה. בשביל זה הם רוצים את הנסיעה הזאת".  

כזכור, על פי דיווחים קודמים, ישנם מגעים מתקדמים לקיום פגישה נתניהו ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, במהלך הביקור, שנקבע מחר אחרי מספר פעמים בהן נדחה.