הושגה פשרה: עיריית מיניאפוליס הגיעה היום (שישי) להסכם עם משפחתו של ג'ורג' פלויד, לפיו תשלם העיר לבני המשפחה פיצויים בסך 27 מיליון דולרים. 

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

ההודעה מתפרסמת כתשעה חודשים לאחר האירוע הטראגי שהביא איתו גלי מחאה אלימים, אך שלושה ימים בדיוק לאחר תחילת משפטו של השוטר דרק שאובין, שמואשם ברצח של הגבר האפרו־אמריקאי. הפשרה נסגרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

ראש העיר, ג'ייקוב פריי, צפוי להצטרף לנבחרי ציבור אחרים ולבני משפחתו של פלויד למסיבת עיתונאים שתדון בהסדר, כך הודיעה העיר. אחותו של פלויד ציינה כי "אני ומשפחתי מרוצים מכך שהושלם חלק זה של המסע הטרגי שלנו להשגת צדק עבור אחי ג'ורג", והוסיפה: "בזמן שהלבבות שלנו שבורים, אנחנו מתנחמים בידיעה שאפילו במותו, ג'ורג' פלויד הראה לעולם איך לחיות".

מחאה לזכר ג'ורג פלויד בבריסביין  (צילום:  AAP Image/Glenn Hunt via REUTERS )
מחאה לזכר ג'ורג פלויד בבריסביין (צילום: AAP Image/Glenn Hunt via REUTERS )

כזכור, שאובין ושוטרים נוספים הגיעו לעצור את פלויד (46) ב־25 במאי אחרי שעובד בחנות נוחות טען כי הוא שילם בכסף מזויף. צילומים מהזירה הראו את שאובין מצמיד את פלויד לקרקע כשברכו על הצוואר של פלויד, שקרא שוב ושוב "אני לא יכול לנשום". לאחר זמן קצר פלויד מת בבית החולים ובעקבות זאת פרצו הפגנות סוערות ברחבי ארה"ב, כולל עימותים אלימים ליד הבית הלבן.

ארבעה ימים לאחר האירוע שאובין נעצר. הוא הואשם בעבירת רצח מדרגה שלישית, ששונתה לרצח מדרגה שנייה, ובהריגה מדרגה שנייה. עם זאת, בית משפט לערעורים קבע כי יש להשיב את האישום של רצח מדרגה שלישית, אולם השופט פיטר קייהיל, שמנהל את המשפט, עדיין לא הכריע בסוגיה. שלושת השוטרים האחרים שהיו בזירה יועמדו לדין בקיץ הקרוב על סיוע לעבירות של שאובין.