כלי תקשורת באיראן ציטטו היום (שבת) חוקר איראני שהעריך כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת ספינת המטען איראנית בים התיכון, שהייתה בדרכה לאירופה. בכירים ישראלים שנשאלו על הנושא בחרו שלא להגיב. 

כזכור, אמש דיווחה איראן כי ספינת מטען בבעלותה נפגעה השבוע ב"פעולת טרור" בים התיכון. על פי הדיווח, מטען נפץ הוצמד לדופן הספינה והפיצוץ גרם לשריפה ולנזק לכלי השיט, אך איש לא נפגע. 

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי דוח שהוגש היום אישר כי מדובר בפיגוע חבלה מכוון, "בניגוד ברור לחוק הבינלאומי" והוסיף: "צעדים לזיהוי מבצעי פעולת החבלה הזו עומדים על סדר היום שלנו".

"בהתחשב במיקום הגיאוגרפי ובאופן בו הותקפה הספינה, אחת האפשרויות הסבירות ביותר היא שפעולת הטרור הזו בוצעה על ידי המשטר הציוני (ישראל)", צוטט חבר אלמוני בצוות האיראני שחוקר את האירוע. 

חברת הספנות הממלכתית האיראנית IRISL הודיעה אמש כי תנקוט בצעדים משפטיים לזיהוי מבצעי הפיגוע, אותו כינתה "טרור ימי" ו"פיראטיות".

כל זאת מתרחש ברקע הפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו מאז שנת 2019 ישראל פגעה בלפחות 12 ספינות איראניות שהיו בדרכן לסוריה והובילו נפט ונשק איראני, מתוך חשש כי הרווחים מיועדים לארגוני טרור במזרח התיכון. על פי הדיווח, המצטט גורמים אמריקאים לצד גורמים מהאזור, מדובר בחזית חדשה בסכסוך בין ישראל לאיראן.