הלם בבריטניה: שוטר ביחידה מובחרת שאחראית על אבטחת השגרירויות הואשם אתמול בחטיפה וברצח של אישה שנעלמה בעת שצעדה לביתה בלונדון לפני עשרה ימים. המניע עדיין אינו ברור.

שרה אווררד (33), מנהלת שיווק במקצועה, נעלמה ב־3 במרץ בשעות הערב כאשר צעדה מבית של ידידה לביתה ברובע בריקסטון שבדרום לונדון. ביום שישי אישרה המשטרה כי גופתה של אווררד התגלתה באזור מיוער באשפורד שבקנט, בדרום מזרח אנגליה. ביום שלישי נעצר ויין קוזנס (48) ממשטרת בריטניה, ואתמול הוגש נגדו בבית המשפט בווסטמינסטר כתב אישום על חטיפה ורצח. גם רעייתו, אלנה קוזנס, שהיגרה מאוקראינה, נעצרה ביום חמישי, אולם שוחררה בערבות עד אמצע החודש הבא. לבני הזוג שני ילדים, בני 11 ו־9.

על פי הודעת המשטרה, קוזנס התגייס בספטמבר 2018, ולפני שנה הצטרף לפיקוד האחראי על אבטחה פרלמנטרית ודיפלומטית. הוא עסק בעיקר באבטחת נציגויות דיפלומטיות, ולפי ה"סאן" הוא סיים משמרת ליד שגרירות ארה"ב כ־90 דקות לפני שאווררד נעלמה. "אנחנו בהלם מהחדשות האיומות האלה", אמרה מפכ"ל המשטרה קרסידה דיק. "התפקיד שלנו הוא לסייר ברחובות ולהגן על אנשים".

מציאת גופתה של אווררד עוררה תגובות נזעמות בבריטניה, ונשים רבות העלו את חששן מכך שאינן יכולות ללכת בחופשיות ברחובות. "אני יכולה לחשוב על תקריות רבות של התנהגות תוקפנית מצד גברים בחיי", אמרה כוכבת "משחקי הכס", נטלי עמנואל. "אין־ספור פעמים תפסו את הישבן שלי או הרימו את החצאית שלי". גם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הביע הלם מהרצח וממעצרו של השוטר והזדהה עם זעמן של הנשים. "אף אישה לא צריכה ללכת ברחובות שלנו בפחד", אמר ג'ונסון במהלך ביקור בצפון אירלנד.

כלי התקשורת דיווחו כי שרת הפנים פריטי פאטל מתכוונת לבחון את האופן שבו המשטרה מטפלת בתלונות על הטרדות מיניות נגד נשים, ותפעל להפוך זאת לפשע פלילי. גלעד זיכרון הוקם בסוף השבוע לזכרה של אווררד. בין הרבים שהניחו זר פרחים במקום הייתה גם קייט מידלטון. מארמון המלוכה נמסר כי "הדוכסית זוכרת איך זה היה ללכת ברחובות לונדון בלילה לפני שהתחתנה".