מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסי נבלני, המרצה מאסר של כשנתיים וחצי במקור בכלא רוסי, פרסם היום (שני) פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, בו מתאר את חוויותיו מן הכלא: "היי לכולם, מאגף א' של בית הכלא. חייב לציין כי מערכת בתי הסוהר הצליחה להפתיע אותי, לא תיארתי לעצמי שמתקיים מחנה ריכוז אמיתי במרחק של כ-100 קילומטרים בלבד ממוסקבה".

"שלושה דברים לא מפסיקים להפתיע אותי – הכוכבים בשמיים, הנרטיב בתוכנו והתחושה הנפלאה כשאתה מעביר את כף ידך על ראשך המגולח". על אף חששותיו מן הכלא, טוען כי "עדיין לא נתקלתי באלימות פיזית או בסממנים לכך, אבל אני רואה את שפת הגוף המתוחה של הכלואים כאן, הם חוששים לסובב את ראשם. כשאני רואה את זה אני מאמין לכל הסיפורים שכאן, בכלא הזה, עד לא מזמן היכו באנשים באמצעות פטישי עץ עד שכמעט מתו".

"זה שייך לעבר, השיטות השתנו ואנשים הם די מנומסים", כך כתב בפוסט. "אני קורא לבית החדש שלי – מחנה הריכוז החברותי שלנו. סדר היום, הכללים, הביצוע המדויק של הכללים - אסור לקלל, אסור להשתמש בשפת רחוב, כולם מאוד מקפידים על שפה נקיה. האם אתם מתארים לעצמכם בית כלא שאסור לקלל בו?".

"מצלמות האבטחה נמצאות בכל מקום ובכל הפרה קטנה שקורית, כותבים דוח ושולחים לגורם המוסמך לכך. אבל באופן כללי נעים לגשת לכך בחוש הומור, אפשר לחיות, אז אני די בסדר".

נבלני ממשיך וכותב: "יש אלמנטים ציוריים בחיי היום יום בשחור ולבן. למשל, יש לוחית עם שמי ותמונתי, עליה פס אדום – יש לי שאיפות לברוח, כך הם הגדירו אותי. אז בלילה, בכל שעה, אני מתעורר מכך שליד מיטתי ניצב אדם לבוש מדים שמצלם אותי ואומר 'שתיים וחצי בלילה, האסיר נבלני, אנחנו יודעים שהוא נמצא כאן למרות שאיפותיו לברוח'". 

"אני שוב חוזר לישון במחשבה שיש אנשים שזוכרים אותי ולעולם לא יאבדו אותי. נהדר, נכון? אז גם אתם תשמרו על קשר עם קרוביכם. מחבק את כולכם, להתראות", כך נפרד.

כזכור, על נבלני נגזרו לפני כחודש, שלוש וחצי שנות מאסר שבהמשך הוחלט לקזזן בשישה שבועות. כמו כן, הוא התחיל את מאסרו בכלא במוסקבה ולאחר מכן הועבר משם. עוד לפני גזר הדין, מעצרו בעולם הוביל לתגובות חריפות נגד רוסיה והתנהלותה עם נבלני.