קוריאה הצפונית הזהירה את ארה"ב "לא לגרום לסירחון" אם היא רוצה "לישון בשקט", על רקע תמרונים צבאיים משותפים עם הדרום. זהו מסר ראשון של המדינה המסוגרת מאז השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן לפני כחודשיים. בהצהרה שפורסמה בכלי התקשורת הצפון קוריאניים, קים יו־ג'ונג, אחותו הצעירה של השליט קים ג'ונג־און, שנחשבת ליד ימינו של הרודן, יצאה נגד התמרונים הצבאיים שהחלו ב־8 במרץ ויימשכו עד מחר. משרד ההגנה בסיאול הבהיר שהתרגיל "מתבצע על בסיס שגרתי והוא הגנתי באופיו".

"אנחנו מנצלים את ההזדמנות כדי להזהיר את הממשל האמריקאי החדש, שמנסה בכל כוחו לגרום לריח של אבק שריפה בארצנו", אמרה. "אם הוא רוצה לישון בשלום בארבע השנים הקרובות, כדאי שיימנע מגרימת סירחון בצעד הראשון שלו". קים גם הזהירה את הדרום כי ארצה עלולה לבטל את ההסכם הצבאי בין שתי השכנות היריבות ולפרק את המחלקה המפלגתית שעוסקת בדו־שיח בין המדינות. "קוריאה הצפונית בחרה שוב ב'חודש מרץ של מלחמה' וב'חודש מרץ של משבר' במקום ב'חודש מרץ חם' מול כל העם הקוריאני", התריסה. "כל מה שהדרום יעשה כאשר יצעד בעקבות האדון שלו (ארה"ב), זה לא יהיה קל להחזיר את ימי האביב החמים של שלוש השנים האחרונות שהוא כל כך רוצה".

הדברים של קים פורסמו יממה לפני שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין יקיימו שיחות עם ראשי השלטון הדרום קוריאני בסיאול. אתמול נפגשו השניים עם עמיתיהם היפנים, ובלינקן הצהיר כי וושינגטון בוחנת שילוב של "צעדי לחץ" עם "נתיבים דיפלומטיים" כדי להתמודד עם תוכניות הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית.