נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס היום (רביעי) לדוח שנחשף אתמול ובו נקבע כי רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו בשנה שעברה. "ולדימיר פוטין ישלם את המחיר על התערבותו", אמר הנשיא ה-46 של ארצות הברית והוסיף כי הוא רואה בנשיא רוסיה רוצח. בתגובה להתבטאות החריפה, החליטה רוסיה להחזיר את השגריר הרוסי בוושינגטון להתייעצויות במוסקבה.

ביידן חשף כי שוחח עם פוטין בחודש ינואר, לאחר כניסתו לבית הלבן והזהיר אותו מההשלכות הצפויות בעקבות ההתערבות: "הייתה לנו שיחה ארוכה, אני מכיר אותו יחסית טוב וגם אמרתי לו את זה, 'אנחנו מכירים האחד את השני, אם יקבע שאתם מעורבים, תהיה מוכן לתוצאות". למרות זאת, הנשיא הסכים כי יש מקום לשיתוף פעולה עם רוסיה וציין את החלטתו להאריך את הסכם הנשק עם רוסיה מחודש ינואר.

כזכור, אתמול פורסם ברשת "רויטרס" דוח של המודיעין האמריקאי שקבע כי ממשלת רוסיה ניסתה להשפיע על תוצאות התמודדות בין ביידן והנשיא הקודם דונלד טראמפ. הדוח קבע כי ההתערבות נעשתה באמצעות ביסוס האשמות מטעות נגד הנשיא הנבחר, על ידי בני בריתו של טראמפ.

הדוח הדגיש את הטענות לפיהן בני בריתו של טראמפ שיתפו פעולה עם מוסקבה והעצימו את ההאשמות שהועלו נגד ביידן, בדבר קשריו עם אוקראינה. בכירים בארצות הברית מנו גם ניסיונות מצד קובה, ונצואלה וחיזבאללה שבלבנון להשפיע על הבחירות. עם זאת, נכתב כי "מעריכים כי ניסיונות אלו היו מועטים יותר לעומת אלו שנעשו מצד רוסיה ואיראן".